3. Almanya
  4. 2018 Gezilerimiz

2018 Gezilerimiz

Sitemizde daha çok rehber nitelikli gezi yazıları, gezi planları paylaşsak da burası benim gezi anılarımı depoladığım ve paylaştığım yer, ve bu yazı 2018 gezilerimiz hakkında derlediğim bir özet. Senelik bilanço gibi yani 🙂 2017’de gezdiğimiz yerler yazısına da linkten ulaşabilirsiniz.

Senenin ilk gezisi yaşadığımız şehrin göbeğine, Kemeraltı’na oldu. 10 yıl kadar Çankaya tarafından çalıştıktan sonra, ne yazık ki çalıştığım firma Gaziemir’e taşındı. Oralarda çalıştığım yıllar boyunca öğlenleri bir çok lezzet noktasının adeta abonesi oldum. Bu bilgi birikimimi de kolay erişilir şekilde sunabilmek için Kemeraltı lezzet haritası çalışmasını hayata geçirdim. 2018’in hemen başında bir cumartesi günü, bu mekanlar için hazırladığım logoları dağıtmak için tura çıktım, kendimce lezzet ustalarını ödüllendirdim. 2018 bitti, benim hala teslim edemediğim, yeniden ziyaret edemediğim mekanlar var.

Şehrin hafifçe dışına, Tire’ye bir günübirlik kaçamak da yaptık, bir önceki ziyaretimiz 3 yıl önceymiş. Bu sefer meşhur Tire Salı pazarına gitmediğimiz için ortalık hayli sakindi, karambol oynayan amcaları izledik bir süre, keyifle. Yöreye özgü oyu hakkında notlarımızı Tire gezilecek yerler yazımızda bulabilirsiniz.

Cape Town - 2018 gezilerimiz

Şubat

Hayatımın en ilginç olaylarından birini şubat ayında yaşadım, başında. Cuma sabah ofiste bir yandan çalışırken bir yandan eşimle yazışıyorduk, Pazar eve davet ettiğimiz arkadaşlar için ne hazırlık yapalım diye. Patron geldi, Güney Afrika’ya gitmen lazım dedi. Öğleden sonra uçak biletim alındı, hemen konaklayacak bir yerler ayarladım ve ertesi gün Cape Town’a yollandım. Cape Town’da çalışma halinde haftayı geçirirken, oradaki ekip beni bir sonraki hafta da Johannesbourg’da çalışmaya devam etmek istediklerini belirttiler. Benim dönüş uçağı değiştirildi. Seyahatin ortasına hafta sonu gelince elbette Cape Town gezilecek yerler listesi çıkartıp durumu değerlendirdim.

Ertesi haftayı dolu dolu (bir toplantı odasında 10 kişi durmaksızın ihale teklifine çalışarak) geçti, iki haftanın sonunda hafta sonu evime döndüm. Uzun yolun yoğunluğu ile evde uyuklarken patron aradı. Acil Dubai’ye gitmemiz gerek dedi. Bir gece özlediğim yatağımda geçirdikten sonra ertesi gün bir haftalığına Dubai’ye yollandım. Görüşmeler çok parlak geçmedi, benim oturma izni çıkartma işlemlerine ara verdik. Birden çok sefer gidişin Dubai gezilecek yerler yazısına linkten ulaşabilirsiniz.

Dubai - 2018 Gezilerimiz

Mart

Mart ayı yıllar sonra, üniversite yıllarımı geçirdiğim Ankara’ya götürdü beni en başta. Çok gezme imkanım olmasa da efsane mekan Tavukçu’nun bulunduğu binanın kentsel (evsel) dönüşüme girip yıkıldığını öğrendim.

Yılın en keyifli etkinlilerinden biri de Mart ayında gerçekleşti, yaşadığımız şehirde. Önce Kültürpark içerisindeki arkeoloji müzesinde Ahmet Uhri, içerisinde bulunduğumuz bölgede yaşamış olan insanların yiyecek konusunda bıraktıkları izleri bizlere anlattı. Daha sonra Arisco mutfağın tesislerinde Nedim Atilla “slow food” akımı hakkında kısa bir tanıtı yaptı, sonrasında ise Hazer Amani’nin önderliğinde, bizlerinde yamaklığında yemek yapılıp yendi, yılın en özel etkinliklerinden biriydi.

Nisan – 2018 Gezilerimiz

Baharı Kapadokya’da karşıladık. Bir uzun hafta sonu tatili yaptık. Daha önce yaptığımız Kapadokya seyahatlerinde hep Kayseri havalimanını kullanmıştık ancak e fazla yemek molası vermiştik kentte. Bu sefer bir günümüzü de Kayseri’ye ayırıp gezdik. Gezi notlarını paylaşmadım ama Kayseri’de nerede ne yenir yazısını güncel halde yayınladım.

Yılın en geniş katılımlı seyahatini de Nisan ayında Tayland’a gerçekleştirdik. Büyüklerimizi de peşimize taktık, beraberce gezdik. Bangkok ve çevresi ile Krabi ve çevresi odak noktalarımız oldu. Hem deniz ve resifler, hem doğa tatili oldu, hem de kültür ve lezzet turu, anıları paylaşacağım.

Tayland - 2018 gezilerimiz

Haziran

Mayıs ayını sakin geçirdikten sonra Haziran ayına Gümüldür ile başladık. Son dönemde gelenek edindim, annemleri yazın 3 ay geçirdikleri kamp alanına ben taşıyorum. Önden gidiyorum, kamp keyfi yapıyorum, onlar gelince de karavanı, çardağı vb. kurulumları, bağlantıları yapıyorum, onların kamp alanında yerleşik düzene geçmelerine destek olup dönüyorum. Bu sene neredeyse kaçırıyordum, onları yerleştirdim seyahat çıktı.

SAP firmasının merkezi olan Walldorf’a birkaç günlük teknik çalışma için gittim, takip eden hafta sonunu da tatil ilan ettim önce Heidelberg’e sonra da Stuttgart’a gittim. Özellikle Heidelberg’e bayıldım. Walldorf’ta ne yapılır, Heidelberg gezilecek yerler ve Stuttgart gezilecek yerler yazıları için linklere buyrun.

Heidelberg - 2018 Gezilerimiz

Haziran’da bayram tatili için rotamız ise yıllardır gitmediğimiz Kaş oldu, özlemişiz. Denizi, koyları hala çok güzel, kent merkezi de hala güzel ama elbette kalabalıklaşmış ve Kaş iki yana doğru genişlemiş. Kaş yoluna çıkacağımız günün sabahı da kampanya yakalayıp bir sonraki bayram için uçak biletlerini aldık.

Temmuz

Kuzenleri uğurlamaya İstanbul’a gittik, gitmişken de biraz gezindik. Bahtları açık olsun, artık iki kuzenimden biri ailesi ile birlikte yaşamlarını başka ülkeye taşıdılar.

Ağustos

Bayram tatili için Saraybosna’ya uçtuk. Her şeyin ultra pahalı geldiği seyahatin asıl odak noktası Hırvatistan sahilleri idi. Önce Split’e gittik, sonra Adriyatik denizindeki adalara uğradık, Hvar, Korcula. Zenginliği gördük, ülkemizin ekonomik durumuna üzüldük (Euro zirve)

Henüz anıları paylaşmadım ama Krka şelalesi, Korcula eski kenti büyüleyici güzellikteydi, Hvar zenginlerin mekanıydı, Split eğlencenin merkeziydi. Tadı damağımızda kaldı. Önceden planını tamamlamadığımız ilk seyahatimizdi, son günlerinde ne yapacağımıza seyahat sırasında karar verdik. Seyahatin sonuna da Mostar ekledik, iç savaşta kullanılmış tünelleri ziyaret ettik.

Krka Hırvatistan - 2018 Gezilerimiz

Eylül

Sakince bir ay oldu Eylül ayı. Çok keyifli iki etkinliğe katıldık. İlki,  Foça Kozbeyli köyünde Rafine Mutfak’ın yaza veda partisiydi, Kokoreççi Baki Usta’nın sahibi dostumuz ve eşi şahane bir etkinlik planlamışlar, çok keyifliydi.

Hemen ertesi hafta ise SKAL turizm profesyonelleri derneğinin Kuşadası’nda gerçekleşen ülke buluşmasına katıldık. Hayatımızın ilk golf tecrübesini çok tecrübesini yaşadık. Topa vurmanın bile başlı başına zor olduğunu, gücün değil dengenin önemli olduğunu anladık. Güzel insanlarla tanıştık, keyifli sohbetler ettik, turizm sektörünün gelişimine, yönüne dair tartıştık.

Ekim

Yılın son aylarında iş seyahatlerim arttı. Bir fuara konuşmacı olarak katılım için (akıllı şehir çözümleri üzerine iki ayrı sunum gerçekleştirdim sempozyumda) Kahire’ye yolum düştü. Gezmek için haftasonunu ekledim seyahatime, çok da keyif aldım. Dünyanın, kendisini günümüze en iyi şekilde taşımış medeniyetini tanımaya çalıştım.

Kahire - 2018 Gezilerimiz

Şu noktayı hatırlayın, dünyanın 7 harikasından günümüze kalan tek harika Mısır medeniyetine ait, binlerce yıllık organik ürün bile vardı müzede. Kahire gezisi notları serisini tamamlayıp yayınlayabildim.

Kasım

Daha önce gittiğim, çok beğendiğim, ancak halen gezi notlarımı derleyemediğim Barselona’ya bu sefer iş için gittim. Akıllı şehirler fuarında sektörel bilgimi arttırdım. Beraber seyahat ettiğim yöneticim daha önce çok sefer İspanya’ya seyahat etmiş ve uzun süreler kalmış. Onun rehberliği ile hayatımın en leziz seyahatlerinden birini gerçekleştirmiş oldum.

Senenin son seyahati ise kampanyalı bilet yakaladığımız Beyrut’a oldu. “Orta doğunun Paris”i tabirini ben net anlamamış olduğumu fark ettim, doğunun Paris’i Van tadında algılamıştım hep, cidden Paris imiş oralar. Kahire tecrübesine benzerlikler olacağını düşünürken hiç alakası olmadığını gördük. Beyrut gezi rehberi yazımıza göz atmanızı öneririm, çok keyifli bir seyahat oldu bizler için.

Beyrut - 2018 Gezilerimiz

Aralık ayında şehrimizdeki Turizm fuarı gibi etkinlikler ile geçirdik, hayaller kurduk ama uzun süreden sonra ilk kez yılı, elimizde 2019 seyahatleri için alınmış bir bilet olmadan tamamladık. Bakalım yeni yıl neler gösterecek.