3. Çin
  4. Çin Gezisi Notları 1 – Şangay, Wuhan, Yichang

Çin Gezisi Notları 1 – Şangay, Wuhan, Yichang

17.04.2014 Perşembe

Şangay'ın kendine has binalarındanSeyahatimiz İzmir – Mavişehir’den saat 19:00 Havaş servisine binerek başladı.  Saat 21:00’de İstanbul bağlantı uçuşumuz yarım saat rötarlı olarak kalktı ancak İstanbul – Şanghay uçağı gece yarısından sonra olduğu için problem olmadı.  Yalnız, İstanbul’da dış hatlar terminaline ulaştığımızda, saat 23:00’ü geçmiş olduğundan katıldığımız turun ilgilileri ile buluşamadık.  Pasaport işlemlerimizi yaptırıp uçağa geçtik.

18.04.2014 Cuma

Bizi Çin gezimizin ilk durağı olan Şanghay’a götürecek uçağımız saat 00:35’te havalandı ve yaklaşık 10 saatlik bir uçuş sonrası yerel saatle saat 16:00 civarı Şanghay havalimanına indik (Türkiye ile Çin arasında 5 saatlik bir zaman farkı var).  Uçak çıkışında tur rehberimizle ve gruptaki diğer katılımcılarla bir araya geldik.  Grup toplam, rehberimiz hariç, 22 kişi.  Şanghay Pudong uluslararası hava limanı çok büyük.  Epey yürüdükten sonra pasaport ve bagaj işlemlerimizi tamamlayıp dışarıda bizi bekleyen yerel rehberimiz bayan Rainbow (Çin’lilerin kendi lisanlarında isimleri olmakla birlikte bir de İngilizce isimleri var- kolay anlaşılsın diye – genelde İngilizce isimlerini kullanıyorlar) ile buluştuk, otobüsümüze yerleşip şehir merkezine doğru yola çıktık.  Havalimanı şehirden yaklaşık 55km uzakta imiş.  Yoğun trafik içerisinde merkeze ulaşmamız 1 saatten fazla sürdü.  Şanghay’ın nüfusu 23 milyon olarak gözüküyor ancak çevresi ile birlikte 30 milyondan fazla olduğu belirtiliyor.  Tam bir gökdelenler şehri; her yer yüksek binalarla dolu (en az 40-50 katlı).  Doğal olarak bu kalabalığa trafik de büyük sorun. Çözüm üretebilmek için 3-4 katlı viyadük yollar yapmışlar ama bu bile yetmemiş.  Doğruca akşam yemeğimizi alacağımız mekana gittik.  Şık bir otelin birinci katında, özel odalara kurulmuş masalarda ağırlandık.  Her odada 8 kişilik bir yuvarlak masa ve üzerinde döner tabla vardı.  Haşlanmış pirinç yanında yaklaşık 8-10 çeşit sıcak yemek verildi; sebze, et, tavuk, balık gibi (bu rutin sonraki bütün yemeklerde de aynen devam etti).  Yemek sonrası konaklayacağımız otele varıp odalarımıza yerleştik ve yattık.

Şangay Yu Yuan bahçelerinde

Şangay Yu Yuan bahçelerinde19.04.2014 Cumartesi

Sabah oteldeki açık büfe kahvaltı sonrası (büfede tanıdık yiyecek olarak yumurta, domates, salatalık ve meyve bulunuyor; bir de bazı yerlerde tost ekmeği ve ekmek kızartma makinası oluyor; bunun dışındakiler tamamen Çin mutfağı ürünleri) saat 08:30’da otobüsümüze binip şehir turumuza başladık.  Önce Yu Yuan Bahçeleri ve Tapınağı’nı dolaştık.  Hava kapalı olmasına rağmen yağmur yağmıyor olduğundan rahatça dolaşabildik.  Bahçedeki binalar ve bitkiler çok ilginçti; hatta bir binada bulunan ve tamamen doğal ağaç kökünden yapılmış mobilyalar görülmeye değerdi.

Ağaç kökünden mobilyalar

Şangay Yu Yuan bahçelerinde

Puslu BundOradan Huangpu nehri kenarındaki Bund bölgesine geldik.  Burada bir tekneye binerek yaklaşık 1 saat süren bir nehir gezisi yaptık ve böylece nehrin her iki yakasındaki yerleşimleri izleme ve fotoğraflama imkanımız oldu.

Yerel bir lokantada aldığımız öğle yemeği sonrasında Çin ipeği üretimi yapan bir mekana gidip ipek üretiminin nasıl yapıldığını öğrendik.  İlgilenenler ipek yorgan ve yastık aldılar.  Oradan Pearl Tower TV kulesine gittik.  Kulenin seyir terasına çıktık ancak teras bulutların üzerinde kaldığından aşağıdaki manzarayı göremedik.  Seyir terasının bir alt katında zemini cam olan çepeçevre balkon var.  Orada yürümek ve az da olsa aşağıyı görmek çok keyifli oldu.

Yu Yuan bahçesinden

Puslu ŞangayGörüş mesafesi böyle kısıtlı olunca oyalanmadan kuleden indik ve kulenin altındaki müzeyi gezdik.  Şehir tarihini anlatan müzenin takdimi ve animasyonları çok güzeldi.  Oradan hareketle ünlü alışveriş caddesi Nanjing’in bir bölümünden otobüsle geçerek akşam yemeğini alacağımız mekana geldik.  Burası çok katlı bir lokanta binası, katlarda uzun koridorlar ve koridor boyunca özel yemek odaları var.  Burada da 3 odaya yerleştik ve hızlıca yemeğimizi yiyip saat 19:30’daki Akrobasi gösterisine yetişmek üzere hareket ettik.  Tam zamanında gösteri mekanına ulaşıp 1,5 saat süren akrobasi gösterisini izledik.  Gösterinin yapıldığı büyük bir salondu; biz balkonun en ön sırasında idik ve salon turistlerle tamamen doluydu.  Kalite olarak gösterinin çok ilginç olduğunu söyleyemeyeceğim.  Gösteri çıkışı otelimize döndük ve böylece bir güne sıkıştırılmış Şanghay turumuzu tamamlamış olduk.

20.04.2014 Pazar

Wuhan East Lake parkındaSabah saat 04:45’te uyanıp toparlandık ve 05:30’da oteli terk ettik.  Paket halinde verilen kahvaltılıkları ayaküstü atıştırdık ve iç hatlar hava limanına doğru yola çıktık.  Günlerden Pazar ve sabahın erken saati olmasına rağmen yine yoğun trafik içerisinde havalimanına ulaşmamız yaklaşık 1 saat sürdü.  Check-in ve bagaj işlemlerini tamamlamamız da 30 dakika vakit aldı.  Dolayısı ile 07:30’daki Wuhan uçuşumuza ucu ucuna yetişebildik.  1,5 saat süren uçuş sonrası nüfusunun 10 milyon olduğunu öğrendiğimiz Wuhan’a vardık.  Burada bizi karşılayan yerel rehber ve otobüsümüzle East Lake bölgesi parkına geldik.  Park içerisinde gezinti için kullanılan, yanları açık ve 10 yolcu alabilen elektrikli araçlara (golf arabalarının büyüğü) binerek yaklaşık yarım saatte parkı dolaştık.

Wuhan East Lake parkında

Göl kenarındaki park içerisinde çok değişik ağaçlar ve farklı botanik bahçeleri ile aralara serpiştirilmiş çok değişik heykeller var.  Mao’nun da bu göl kenarında, misafirlerini ağırladığı bir evi varmış.  Park içerisindeki düğün salonlarında düğün davetleri vardı ve çiftler park içerisindeki değişik mekanlarda düğün fotoğrafları çektirmekte idiler.  Bazı gruplar da toplu jimnastik yapıyorlardı.

Park gezisi sonrası bir lokantada öğle yemeğimizi yiyip gemiye bineceğimiz Yichang şehrine doğru yaklaşık 6 saat süren otobüs yolculuğumuza başladık.  Yemek yediğimiz mekanın bir salonunda da düğün vardı.  Yağmur altında geçen sıkıcı ve yorucu otobüs yolculuğu sonrası küçük bir kasaba olan Yichang’a ulaştık.  Bu küçük kasabanın nüfusu 4 milyonmuş.  Önce bir çay satıcısı dükkana uğrayıp çay seremonisi izledik, tattık ve bir miktar değişik çaylardan satın aldık.  Kasabadaki bir lokantada akşam yemeğimizi yedikten sonra geminin yanaşık olduğu iskeleye geldik.  Bu arada yağmur çok şiddetlenmişti, otobüsten gemiye geçinceye kadar ıslanmamamız için gemiden görevliler şemsiyeler getirdiler.  Biz ıslanmadık ancak bavullarımız gemiye bindirilinceye kadar epeyce ıslanmıştı.  Geminin ana yemek salonunda odaların dağılımı yapıldı ve bir brifing verildi.  Sonrasında odalarımıza çekilip yattık.