3. Çin
  4. Çin Gezisi Notları 2 – Yangtze Nehri, Fengjie

Çin Gezisi Notları 2 – Yangtze Nehri, Fengjie

Yangtze Nehrinde21.04.2014 Pazartesi

Sabah saat 07:00’de odalardaki anons sisteminden verilen hafif müzikle uyandık.  Yıkanıp giyindikten sonra 2. kattaki ana restoranda verilen açık büfe kahvaltıya geçtik.  Salon girişinde hangi grupların hangi masalarda oturacağı listelenmişti.  Yolculuk boyunca herkes aynı masasında oturdu.  Yemekler hep açık büfe şeklinde ancak doğal olarak Çin mutfağı ağırlıklı.  Geminin oldukça kalabalık olduğunu kahvaltı sırasında gözlemledik.  Açık büfede izdiham olmaması için, yolcuları kaldıkları kat bazında ikiye ayırarak, 15 dakika ara ile salona alıyorlar.

Yangtze Nehri gemilerindenKahvaltı sonrası gemiyi keşfe çıktık.  M.S. Yangtze 2 isimli gemimiz toplam 6 katlı; uzunluğu 139m, genişliği 20m, yolcu kapasitesi 452 kişi, personel sayısı 160 kişi.  Geminin kamaraları, daha önce konakladığımız nehir gemilerine kıyasla, oldukça ferah ve balkonlu; neredeyse Cruise gemileri ayarında.  Geminin 6. katında oyun salonu, okuma salonu, sigara salonu ve alakart restoran mevcut.  Ayrıca güneşlenme terası ve açık hava oturma yerleri de var ancak yağmur nedeniyle bunlar kullanılamıyordu.  5. katta bilgisayar odası ve kabinler var.  Diğer katların da orta kısımlarında dükkanlar, diğer kısımlarda da kabinler var.  2. kat ana giriş, resepsiyon, ana yemek salonu ve yine kabinler.  1. katta ise kapalı yüzme havuzu ve sauna (paralı), spor salonu, sağlık merkezi ve masaj salonu var.

Bilgisayarla internete bağlanma çabalarımız, bulunduğumuz vadinin içerisinde yeterli güçte sinyal alınamadığından, başarısız oldu.   Bu gemi ile 4 gün boyunca Yangtze nehri (Sarı nehir) üzerinde gezineceğiz.  Yangtze nehri, uzunluk açısından, Nil ve Amazon nehirlerinden sonra dünyanın üçüncü en uzun nehri.  Nehrin uzunluğu 6.000km imiş.  Biz kahvaltı ederken gemi hareket etti ve yaklaşık bir saatlik yolculuk sonrasında Yangjiawan rıhtımına yanaştı.  Rıhtım deyiysek bunlar sabit rıhtımlar değil, yüzen platformlar ve bunları birbirine bağlayan seyyar köprüler.  Nehir üzerinde o kadar çok turist gemisi dolaşıyor ki, bu rıhtımlara genelde 2-3 gemi birbirine aborda olarak yanaşabiliyor.  Çevrenin coğrafi yapısı Karadeniz’e çok benziyor; nehrin her iki tarafı da yüksek sarp kayalık ama üzeri hep yeşil, ağaçlar ve çalılarla dolu.  Geminin içerisini keşfettikten sonra öğle yemeğimizi yedik ve ardından tura çıkmak üzere gemiyi terk edip otobüslere binerek, Yangtze nehri üzerinde yapılmış olan Üç Boğazlar barajını (Three Gorges Dam) gezmeye gittik.  Bu baraj dünyanın en büyük barajı imiş ve elektrik üretim kapasitesi açısından da dünyada ikinci sırada imiş.

3 Boğazlar barajı

Three Gorges Dam maketini incelerkenBaraj gövdesinin uzunluğu 2.335m, yüksekliği 185m, gövde genişliği üstte 18m altta 130m imiş.  Toplanan suyun yüksekliği, nehrin baraj öncesi yüksekliğinin 110m üzerinde oluyormuş.  Bu barajın yapımı ile çevrede çok sık görülen su baskınları da önlenmiş ancak baraj gölü altında evleri kalan yaklaşık 1,3 milyon kişinin başka yerlerde iskanını gerekli kılmış.  Proje maliyetinin 28 milyar ABD doları olduğu söylendi.  Hidroelektrik santralında 26 adet jeneratör olup, yıllık 18.200 megawat elektrik üretebiliyormuş ancak bu miktar Çin’in elektrik ihtiyacının sadece %3’üne yetiyormuş.  Gerisi çoğunlukla kömür santrallarından ve bir miktar da nükleer santrallardan karşılanıyormuş.  Hemen barajın yanına, nehirdeki gemi trafiğinin devamını sağlayabilmek için, loklar yapılmış.  Birisi gidiş, diğeri dönüş tarafında ve her biri 4 gemi alabilen loklar, 5 kademede (yaklaşık 3,5 saatte) bu 110m’lik seviye farkını aşarak gemileri barajın öbür tarafına aktarıyor.  Bu süreyi kısaltmak üzere yeni bir asansör sisteminin de inşaatı devam etmekte.

Loklara Girişte

Yangtze Nehrinde

Yangtze NehrindeNehirde çok yoğun bir gemi trafiği var; sadece turist gemileri değil, esas olarak yük gemileri çalışıyor.  Baraj gezisi sonrası gemiye dönüp kaptanın kokteyline katıldık ve arkasından akşam yemeğimizi yedik.  Yemek sonrası üst güverteye çıkıp geminin loklardan geçişini izledik ve fotoğrafladık ancak uzun süren bu işlemin tamamlanmasını bekleyemeden yattık.

22.04.2014 Salı

Gemimiz bütün gece yol alıp sabah saatlerinde rıhtıma yanaştı.  Saat 06:30’da uyandırma müziği ile kalktık ve kahvaltımızı yaptık.  Saat 08:00’de daha küçük teknelere binerek Yangtze nehrinin bir kolu olan Shenong ırmağının kaynağına doğru yol aldık.  Bu mesafe toplam 60km imiş ancak biz sadece 20km gidip oradaki bir turizm merkezine yanaştık.  Yol boyu manzara fiyortlara çok benziyordu.

Fengjie kentiYamaçlardaki bazı mağaralarda, tepeden asılmış şekilde tabutlar gördük; bunlar bu yörenin adetlerindenmiş.  Turizm merkezinde yerel halkın bir müzik ve dans gösterisini izledik ve tekrar gemimize dönüp öğle yemeğimizi yedik.  Dönüş yolunda bütün seyahat süresince kapalı ve yer yer yağışlı olan hava nihayet açtı ve güneşin yüzünü gördük.  Yemek sonrasında gemi de hareket edip Wu Gorge (44km) ve Qu Tang Gorge (8km) boğazlarından geçerek saat 16:00 civarında Feng Jie kasabasına geldi.  Saat 17:00 civarı gemiden inip kordon boyunda gezinmemize izin verildi.  (Gemiden inişlerde herkese bir tanıtım kartı veriliyor ve bunu boynunuzda bulunduruyorsunuz; tekrar gemiye dönüşte topluyorlar.  Bu kart sayesinde, birkaç gemi birbirine aborda olarak yanaşmış bulunduğunda, insanların gemilerini karıştırmaları önleniyor.)  Bir saat kadar dolaştıktan sonra gemiye döndük, biraz balkon sefası yaptık, sonrasında yemeğimizi yedik ve yorgun olduğumuzdan odamızda oyalanıp yattık.  Gemi, biz yemek yerken hareket etti ve bütün gece yol aldı.