3. Kosta Rika
  4. Costa Rika – Dide’nin Gezi Vapuru, Karayip Gezisi Notları 5

Costa Rika – Dide’nin Gezi Vapuru, Karayip Gezisi Notları 5

Costa Rika – Dide’nin Kaleminden…

06/02/2016

Bu gün de saatlerimizi bir saat geri alarak başladık. Sabah 5’te kalkarak yeni bir rekora imza attık. Ama ben hala uyuyordum. Gemimizin limana yaklaşışını seyrederken havanın çok sıcak olduğunu düşündüm ve içime mayomu giyinip bol güneş kremi sürerek gemiden indik. 🙂 Costa Rika gezimiz şöyle idi: Limandan otobüse binip önce muz tarlasına sonra paketlenme yerine ve en sonda da tekne ile gezeceğimiz Tortuguero Kanalı’na gideceğiz.

Rehberimiz Sinan Bey bize bir sürü şey söyledi onlardan bir tanesi Costa Rika nüfusunun 4 milyon olduğunu idi. Yolda otobüs şoförü bize hayret bir şekilde 5 dakikada bir durup, Türkiye’de olmayan bir sürü çiçek koparıp rehberimize verdi. Rehberimiz de onları bizlere gösterdi. Bu çiçeklerden bir tanesi: kakaonun kakao olmamış hali. Yani dış kabuğu sert olan kavuna benzeyen bir bitki. İkincisi: süs amaçlı kullanılan, kokusu olmayan bir çiçek. Dokunduğunuzda silikon gibi hissediyorsunuz. Sonra muz tarlasına vardığımızda orası da bir harika idi. Muz ağaçlarında muzlara sarılı çöp torbası gibi bir şey var, ben ne olduğunu anlayamadım (Anne notu: O çöp torbası değil aslında. Muzları kuşlara karşı korumak için hevenklere geçirilen bir file). Otobüsümüze binip muz paketlenme fabrikasına gittik. Orada iki bölüm vardı. Bir bölüm kalitesi iyi olmayan muzlar ikincisi kalitesi iyi olan muzlar. (Anne notu: “kötü kalite” denen muzlar hiç de öyle kötü değil ama iç piyasa tüketimine gönderiliyor, “iyi kalite” muzlar ise ihraç ediliyor. Muzlar henüz yeşil renkte iken toplanıyor ve ihracat sırasında, yolda olgunlaşıyorlar. Chiquita, Dole gibi büyük markalar tabii ki çalışılan markalar.)

Muz Fabrikası, Kosta Rika

Tortuguero Kanalı; Costa Rika

Oradan da Tortuguero Kanalı’na gittik. Bota binerek gezimize başladık 🙂 Eğer şanslı isek tembel hayvan, maymun, timsah, balıkçıl kuşlar ve koala görecektik. Ve şanslıymışız ki gördük. Dünyadaki hayvanların %60’ı Costa Rika’da yaşıyormuş. 100’den fazla yılan türü,100’den fazla kelebek türü var. Açıkçası Costa Rika’lılar doğadaki ağaçların kesilmesine karşı çok önlem alıyor hem de Costa Rika’lılar doğayı da seviyor. Hayvanların doğal yaşam alanına zarar vermiyorlar. Hayvanlar istedikleri gibi özgür yaşıyorlar. Temmuz- Ağustos aylarında “Yeşil Su Kaplumbağaları”nın yumurtlayışlarını izlemek için bir sürü insan kamp kuruyormuş.

Anne devam eder: Tortuguero kanalında yaklaşık 1 saatlik tekne turumuz sırasında tembel hayvanlar, maymun, çeşitli balıkçıllar, timsahın gözleri ve bir dünya çiçek gördük. Bir yığın yarasa türü varmış Costa Rika’da. Bunlardan sadece 1 tanesi etçilmiş. Bu yarasalar sebebiyle de hiç sinek ya da haşarat yokmuş ülkede. Kanaldaki gezimizin ardından kıyıda bize ikram edilen ananas, su ve buzlu çayı içip ufak tefek alışveriş yaptıktan sonra gemimize döndük.

Tortuguero Kanalı, Costa Rika

Costa Rika’ya veda, denizde seyahat

07.02.2016

Yine saatlerimizi bir saat geri almak suretiyle zaman merfumumuzu tamamen kaybettik 🙂 Bugün denizde geçecek. Benim tek amacım güneşlenmek ve kitap okumak. Annem ve babam arkadaşları ile. Dide ise kah çocuk kulübü, kah benim yanım, kah oda şeklinde takılıyor. Hava güzel ama esintili. Ama sıcaklık 27 dolayında olduğundan esinti de iyi geliyor. Saat 11.30 da yarınki durağımız olan Costa Maya ile ilgili bir bilgi edinme toplantısına katıldım. Toplantı daha çok nereden ne alınır şeklindeydi. Ama toplantıya katılanlara birer bilezik ve küpe almak için bir kupon verdi.  Ben bizim kabin adına 3 tane aldıktan sonra, akşam yemeğinde adamı bulup grubun geri kalanına da aldım 🙂 Tipik Türk işte.. Nerde beleş oraya yerleş 🙂

Akşam yemeğin ardından, önce anneme kumarhanede “şans” getirdim 🙂 Sonrasında da tiyatrodaki İtalyan gecesini seyretmek yerine ben seçimimi dolaşmak ve odada TV seyretmekten yana kullandım. Kısa bir süre sonra Dide de bana eşlik etti. Bilin bakalım leş gibi uyuduk mu?