3. Endonezya
  4. Gili Adaları; Endonezya Gezisi Notları 7

Gili Adaları; Endonezya Gezisi Notları 7

Gili adaları Bali adası dolaylarında yüzmek için en uygun adalar. 3 adadan oluşan bir adalar grubu Gili adaları; Gili Travangan, Gili Melo ve Gili Air. Üçünün de çevresi resiflerle kaplı, dalış ve şnorkel için şahane. Genelde gençler rağbet ettiği için son derece de hareketli adalar.

Gili Adalarına Nasıl Gidilir?

Bali adasından Gili adalarına ulaşım için temel olarak 4 yöntem var; birincisi Gilicopter adı verilen özel helikopter servisi, yüksek bütçe ile gezenler için tavsiye edebilirim. İkincisi, özel tekne ile gidiş, hem yeterince vakti hem de iyi bütçesi olanlar için tavsiye edebilirim, aslında kalabalıkça bir grup geziyorsanız olağanüstü keyifli ve uygun maliyetli olabilir. Üçüncüsü ise yavaş toplu taşıma, kişibaşı 40000lik (yaklaşık 10 lira) maliyeti ile kesinlikle çok ekonomik ancak 5-6 saat sürecek olan yolculuk pek konfor içermeyecektir.

Biz turistler için en uygunu ise hızlı feribot. Amed ve Padang Bai’den kalkıyor bu feribotlar, bir çok özel tekne bu hizmeti veriyor ve Kuta, Ubud, Jimbaran bölgelerinden ulaşımınızı da sağlıyorlar. Bali’de nerede kalınır yazımızda da otelimizi seçerken buna dikkat ettiğimiz belirtmiştik ancak bizim ki sadece dönüş içindi. Bali gezisi yaptığımız günün sonunda Padang Bai’ye vardık. Gili hızlı feribot biletlerini gelmeden önce internetten almaya çalışmıştım, fiyat kişi başı gidiş dönüş (Jimbaran transfer’i de dahil) 800.000 idi. Teknik bir problem nedeniyle alımı yapamamış, e-posta ile teyitleşmiştim. Padang Bai’deki otel resepsiyonu varır varmaz bize Gili yolculuğu sorup, transferle birlikte kişibaşı 500.000 teklif verdi, anlaştık. Yogyakarta gezisi sırasında da gördük, Endonezya’da nakit ve son dakika ikilisi ekonomik oluyor. Gili adalarından dönüşte taksi dolandırıcılığına aldanmayın, anlatacağım birazdan.

Padang Bai - Gili hızlı tekne, Gili adaları

20/6/2017

Akşam Padang Bai’deki tavsiye etmeyeceğimiz otelimizde Gili adaları ulaşım işini halledip sahilden yürüyüşe geçtik. Limana yakın, deniz kenarına masalar atmış bir restoranda Endonezya gezimizde yediğimiz en lezzetli deniz mahsullerini yedik. Endonezya yemekleri ve Endonezya mutfağı yazılarımda yeme içme konusunun detaylarını bulabilirsiniz.  Yemek dönüşü yağmura yakalandık. Sabaha kadar ciddi kuvvetli şekilde yağdı.

Gili Adalarında Nerede Kalınır?

21/6/2017

Sabah 7:30’da kalktık, kahvaltı toparlanma sonrası 9 gibi bir araç bizi otelden aldı ve iskele girişine kadar bıraktı. Teknenin neredeyse tüm koltukları doldu. Madagaskar’da balayı yazımda bahsetmiştim, eşimi deniz tutmuştu, biraz tedirgindim. Sarsıntısız bir yolculukla, biraz da uyuklayarak, yaklaşık 2 saatte vardık Gili adalarına. Önce Gili Trawangan’a uğradı tekne, sonra Gili Air.

Gili adalarından hangisinde kalmalı? Biz de Gili Air seçimini yapmadan önce bu soruya cevap aradık. Bizim önceliğimiz şnorkel yapmaktı, tüplü dalış yapmayacaktık. Bu nedenle sahilinden direk denize girip resiflerle buluşabilmek istiyorduk. Araştırmalarımız bizi önce Gili Air adasına sonra da otelimiz Manta Dive’a yönlendirdi. Günlük tekne turlarının uğradığı yerlerden biri otelimizin önü idi.

Gili Air sahili, Gili Adaları

Gili adalarında motorlu taşıt yok, at arabaları ve bisiklet var. Biz tekneden inince yürümeyi tercih ettik, 10 dakika sonra otelimize vardık. Hoş geldin içeceklerini yudumlarken odamızın hazırlanmasını bekledik. Odaya yerleşir yerleşmez de denize yönlendik.

Gili Adalarında Şnorkel

Okyanusta med cezir çok etkili oluyor, deniz şekilde uzağa gidebiliyor. Otelimizin önünde deniz çabuk derinleştiği için çok uzaklaşamıyordu deniz. Ancak hayli akıntı olduğunu belirtmeliyim. Otelin sol tarafından girdik denize resiflerin kırıldığı, derinliğin çok süratle arttığı kısma kadar yüzdük, kaplumbağa görebilme umudu ile. Kendimizi otelin sağ tarafında ileride bir noktada bulduk, kulaç çırparak geri dönmek çok efor gerektiriyor, pek gerek yok. İleriden kıyıya çıkıp geri yürüyüp yeniden denize girdik, birkaç kere.

Bol balıklı Şnorkel, Gili Adaları

Bir çok yerde resiflerde şnorkel yaptık, balık çeşitliliği ve resiflerin canlılığı açısından açık ara birinci büyük resifte şnorkel benim için. En kolay erişilir, en az yüzme bilenin, hatta hiç bilmeyenin bile keyif alacağı ise Hurghada resiflerinde şnorkel. Gili adaları ise balık bolluğu için şahaneydi, balıklar hem büyüktü hem de büyük sürüler halinde bulunuyorlardı. Akıntı zamanlarında ise iş biraz zorlaşıyordu. Ertesi sabah girdiğimizde neredeyse hiç akıntı yoktu, ama bu sefer de suyun netliği azalıyordu.

Bir girişimizde akıntı o kadar çoktu ki, bağlı tekmelerden birinin çapa halatına tutunup etrafı izledik, sanki tekne gidiyor gibiydi, ipin ucunda bayrak gibiydik, su kayağı süratinde ilerler gibi. Bol bol balık gördük, deniz kaplumbağası için en şanslı noktalardan biri kabul edilse de bize denk gelmedi.

Gili Air Adası Turu

İlk gün şnorkel sonrası odada az uzanalım dedik, saatlerce uyumuşuz. Gün batımına yakın uyandık, otelimiz doğu yönüne, Lombok adasına bakıyordu. Adanın diğer tarafına gitmeye karar verdik. Bisiklet kiraladık, yaklaşık bir saat sonra getirmek üzere 2 bisiklete 50.000 ödedik. Gili adalarının her birinin çevresi yaklaşık 3-4 kilometre, gezmesi kolay.

Meşhur salıncak fotoğraflarının çekildiği yerler adanın batı tarafında, bu taraf denize girmek için pek uygun değil, zaten gün batımı saatinde deniz ciddi şekilde uzakta idi, pek güzel bir poz vermiyordu salıncaklar ve hamaklar. Adayı bir tur dolaştık, yolda da yemek yemek için gözümüze bir yeri kestirdik. Bisikletleri teslim ettikten sonra karnımızı doyurup, bulutsuz, aysız gecede olağanüstü görünen yıldızları seyre daldık.

Gili Air Salıncak, Hamak, Gili Adaları

Gili Adaları Dönüşü

22/6/2017

Sabah kalkar kalkmaz kendimizi sulara attık, hem akıntı yoktu hem de balık miktarı iyice artmıştı. Saat 12’de odamızı teslim etmemiz istendi ama denize girmeye, otelin duşundan faydalanmaya devam ettik. Öğleden sonra dönüşe geçtik. Saat 15:00 te iskelede olmamız gerektiği söylenmişti, yemek faslımız biraz uzunca sürünce vaktimiz az kaldı. Ben önden seri adımlarla ilerledim iskeleye, eşim hesabı ödeyip, kalan yemekleri paket ettirip beni takip etti. İskeleye geldim, dakikalar geçti, eşim gelemedi. Bavulları birilerine teslim edip geri döndüm, ortalarda yok. Tekrar iskeleye döndüm yarı panik halde, sinirli şekilde beni bekliyordu. İskele girişini kaçırmış, ileride başka bir yerde bir teknenin kalkmak üzere olduğunu görünce tekneye atlamış, bağır çağır beni aramış. Sonra insanlar sen ne arıyorsun falan diye sorunca o teknenin Lombok adasına gittiğini öğrenmiş. İnip geri yürümüş, bana kızgın, ben hikayeyi duyunca güldüm, daha çok kızdı.

Ada hayatında rahat olmak lazım, 1 saate yakın teknemizi bekledik, aceleye hiç gerek yokmuş. Padang Bai’ye varıp tekneden inince, henüz iskeledeyken taksiciler hikayeye başlıyor. Teknede Jimbaran ulaşımının 2 saat süreceği yazıyordu, yaklaşanlar ise 3 saat süreceğini, taksi ile 1 saatte ulaşılacağını söylüyorlardı. Valizleri aldım, iskele çıkışında üzerinde şirket tişörtü olan birine sordum. Servis araçları şu tarafta ama sen Jimbaran’a gidiyormuşsun, araç merkezi bırakır, sonra taksiye binersin, 3,5 saatte varırsın oteline diyordu, yanındaki taksici de 1 saatte gideriz deyip fiyat veriyordu, 350bin. Ben yürüyünce fiyat hemen 250bine indi. Sakın kanmayın. Ücreti bilet fiyatına dahil servis aracına vardık, sorduk servis şoförüne, otelinize bırakacağım sizi yaklaşık 2 saat sürer dedi. Toplan 3 gruptuk araçta, bizi diğerlerine otellerine bıraktıktan sonra bırakmış olmasına rağmen 1 saat 40 dakika sürdü. Adada ciddi bir trafik yoğunluğu olduğu için taksinin de pek daha hızlı gelebilme şansı yok.