3. Vietnam

Halong Gezisi Notları; Laos – Kamboçya – Vietnam Gezisi Notları 4

02.02.2015

Halong Gezisi Notları

Laos - Kamboçya - Vietnam Gezisi Notları, Halong Gezisi Notları, Halong Körfezine GiderkenSabah kahvaltı sonrası otelden çıkışımızı yaptık ve otobüsümüzle Ha Long şehrine doğru yola çıktık. Yol üzerinde, savaş sırasında sakatlanan kimselere meslek ve el becerisi kazandırmak üzere kurulmuş bir vakfa ait el sanatları atölyesini ziyaret ettik. Çok değişik metotlarla üretilen heykel, resim, nakış gibi eserler üretiliyor ve satılıyordu. Yaklaşık 2,5 saat süren yolculuk (170 km) sonrasında deniz kenarındaki Halong kentine ulaştık. Kent merkezinden, bizdeki boğaz köprüsüne benzer bir köprü ile karşıdaki adaya geçtik ve oradaki iskeleden filikalara binerek gece konaklayacağımız Victory Star isimli tekneye geçtik. Halong gezisini gezeceğimiz tekne balkonlu 35 kabinli, çelik iskelet üzerine ahşap kaplamalı, üç katlı. Tekneye büyük bagaj almadıkları için gece ihtiyacımız olacak malzemeyi küçük bir çantaya yerleştirmiştik, onunla gemiye bindik; bavullarımız otobüste kaldı. Kamaralarımıza yerleştikten sonra tekne hareket etti, biz de öğlen yemeği için üst kattaki lokantaya çıktık.

Laos - Kamboçya - Vietnam Gezisi Notları, Halong Gezisi Notları, Halong Körfezinde Tekneler

Laos - Kamboçya - Vietnam Gezisi Notları, Halong Gezisi Notları, Teknemiz Victory Star

Laos - Kamboçya - Vietnam Gezisi Notları, Halong Gezisi Notları, Victory Star'da KamaramızHalong Bay UNESCO tarafından 1994 yılında koruma altına alınmış, dünyada eşi benzeri bulunmayan, 3.000 adet minik adacıktan oluşan bir kültür mirası. Ne yazık ki hava puslu ve görüş mesafesi düşük; bu nedenle arzu ettiğimiz kalitede fotoğraflar çekemedik.

Yemeğimiz bittiğinde tekne bir koya demirlemişti. Filikalarla bizi bir iskeleye çıkarttılar orada da gondola benzeyen, içerisine 6 kişinin binebildiği sandallara doluştuk ve kürekle oradaki yüzer balıkçı evleri, inci tarlaları, balık çiftlikleri ve ıssız güzellikteki koylar arasında dolaştık. Bu arada gerek filikalarda gerekse sandallara bindiğimizde mutlaka can yeleği giydirildik. Gezi sonrası tekrar tekneye bindik ve hareket ettik. Halong’daki ilk akşam yemeğimizde ızgara karidesler ve yengeç dolması içeren güzel bir menü olduğunu da Halong gezisi notlarımıza ekleyeyim.

Laos - Kamboçya - Vietnam Gezisi Notları, Halong Gezisi Notları, Halong Körfezinden 203.02.2015

Halong Gezisi Notları; Hang Sung Sot Mağarası

Sabah basit bir kahvaltı sonrasında yine filikalara binip Hang Sung Sot mağarasını gezmeye gittik. Yamaçtaki bu mağaraya çıkmak biraz zor olsa da mağara gerçekten çok büyük. Dar geçitlerle birbirine bağlanan birkaç holden oluşuyor. Burada da yoğun turist trafiği vardı. Mağara ziyareti sonrası tekneye döndük ve tekne Halong’a dönmek üzere yola çıktı. Bizlere de bir brunch büfesi hazırlamışlardı orada karnımızı doyurduk.

Laos - Kamboçya - Vietnam Gezisi Notları, Halong Gezisi Notları, Hang Sun Sot Mağarası Girişi

Laos - Kamboçya - Vietnam Gezisi Notları, Halong Gezisi Notları, Hang Sun Sot Mağarasından Manzara

Laos - Kamboçya - Vietnam Gezisi Notları, Halong Gezisi Notları, Hang Sun Sot Mağarasının içi

Laos - Kamboçya - Vietnam Gezisi Notları, Halong Gezisi Notları, Halong Körfezinden 3

Halong’da tekneden inip tekrar otobüsümüze bindik ve Hanoi havalimanına doğru yola çıktık. Yol üzerinde inci yetiştiriciliği yapan şirketin yerine uğradık ve bilgilendik, arzu edenler alışveriş yaptılar. Yol sırasında paket öğle yemeklerimizi de yiyerek havalimanına ulaştık ve Vietnam Havayolları’nın VN 255 uçuşu ile Ho Chi Minh (Saigon) şehrine uçtuk. Havalimanında karşılanıp konaklayacağımız Paragon Hotel’e geldik. Bu arada tekrar 30 derece civarı sıcaklıklara kavuştuğumuz için ısındık. Odalarımıza yerleştikten sonra akşam yemeği için BBQ Garden Restaurant’a gittik. Gençlerle dolu bu açık hava mekanında, bol kutlama şamataları arasında yemeğimizi yiyip otele döndük ve yattık.