1. Home
  3. ABD
  4. New York Gezi Notları – New York, Miami, Orlando Gezisi Notları 2

New York Gezi Notları – New York, Miami, Orlando Gezisi Notları 2

New York gezi notları yazısı Ağustos 2017’de gerçekleştirdiğimiz 3 günlük aile seyahati hakkında. Kendi planladığımız seyahatte kenti ailece toplu ulaşım kullanarak ve yürüyerek gezdik, New York anılarımızı da bu yazıda toparladık.

Amerika seyahatimizin ilk adımıydı New York kenti. Doğu Amerika gezi planı yazımda tüm seyahat planını bulabilirsiniz. New York’ta nerede kalınır, New York’da konaklama ne kadar, New York gezisi kaça mal olur gibi soruların cevapları büyük ölçüde o yazıda mevcut. New York gezilecek yerler hakkında da ayrıca yazacağım, mekanlar hakkında kişisel yorumlarımı paylaşacağım. Bu yazı biraz gezi rehberi kıvamında New York gezi notları.

25 Ağustos 2017 – İzmir – İstanbul

Annem, Babam ve yeğenim İstanbul’a sabahtan gitmişlerdi, eşim, ablam ve ben iş çıkışı saatinde havalimana geçtik, şansımıza havalimanı özel yolcu bekleme salonunda indirim vardı 40ar lira ödeyip girdik, uçuş saatine kadar yedik içtik. İstanbul uçuşu sonrası havalimanına yakın İbis otele geçip yattık.

British Airways ile New York Yolculuğu

26 Ağustos 2017 Cumartesi

Ailece New York Metrosunda, New York gezi notları

Uçuşumuz erken saatte olduğu için geceyi İstanbul’da geçirmeye karar vermiştik. Ucuz uçak bileti kaynaklı bazı ilave masraflar olabiliyor. Erkenden taksiye binip havalimanına gittik. Normalde British Airways ile olan Londra uçuşumuz, şirkette gerçekleşmekte ola grev nedeniyle Qatar havayollarına aktarılmış. Bir sayfa bilgilendirme yazısı hazırlamışlar, eğer uçmak istemezseniz sizi başka uçuşa alırız diye. Ancak normalde kısa uçuşlarda ikram yapmayan şirket bu nedenle uçakta ikram yapacaktı. Biz her halükarda sandviçler hazırlamıştık ama yine de New York gezi notları şanslı başlamıştı, kahve sandviç ikram ettiler.

Londra İstanbul uçuşuna binmeden önce, tek sıra halinde konumlanmış 6 kişilik yerimizi değiştirebilir miyiz diye sorarken hem uçağın tam dolu olduğunu öğrendik, hem de benim ve annemin güvenlik kontrolü il belirlenmiş olduğumuzu. Uçağa erken binmemizi rica ettiler. Uçak yolculuklarında başımıza gelen sıradışı olaylar diye bir yazı yazmıştım, aslında bu olayı da o yazıya ekleyebilirim. Bomba kontrolü yaptılar, ellerimizden bir bezle örnek alıp kimyasal analizi. Temiz çıktık

Uçağımız iki katlıydı. Bizim yerlerimiz olan 42. sıra, ekonomi bölümünün ilk sırasıydı. Uçuş sonlarına doğru bir görevli, yeğenime uçağı gezdirdi. Birinci sınıfa götürdü, koltuğa oturttu, yatırttı, yeğen çok mutlu :). Gördük ki uçağın en önündeki kabin birinci sınıf, üst kat ise business class. British ile uçmadım ama Türk havayolları business class nasıl diye merak ederseniz, linki tıklayın. British airways hiç ikram yapmaz diye duymuştum, pek doğru değilmiş. Yiyecek ikramı azdı ama içki ikramı sınırsızdı, hatta Türk havayolları bile ekonomi kabininde single malt yok, British’de var. Yemek ikramı az, British Airways ile Amerika uçuşu yapıyorsanız, yanınıza atıştırmalık bir şeyler alın.

Amerika’ya Giriş İşlemleri, New York Gezisi Notları

JFK havalimanında kontroller aşırı sıkıdır gibi söylentiler var ama neredeyse her şeyi otomatize etmişler. İngiltere’deki transit sırasında kat be kat daha fazla güvenlik kontrolünden geçtik. Otomatik makinelerde pasaportunuzu vizenizi okutup parmak izi veriyorsunuz, fotoğrafınızı çektiriyorsunuz. Gümrük geçişinde de bir şey beyan etmezseniz (genelde) geçiriyorlar. Biz, “yanınızda meyve var mı” sorusuna, evet muz var cevabı verince tüm bavullar xray’den geçti, muz da çöpe atıldı.

Tekne Turu ile Statue of Liberty (özgürlük Anıtı), New York Gezi Notları

New York gezisi notları ne yazık ki kötü bir sürpriz ile devam etti, telefonumu açtım ve telefon kendi kendini sürekli yeniden başlatmaya başladı. Otele transfer için büyük araç ayarlamıştım Carmel Limo şirketinden, adamları aramam gerekiyordu, arayamıyorum. Telefonlarını bulduk, ablamın telefonundan aradık, geldiler.

İlk New York İzlenimleri

İlk New York izlenimi yoğun trafik oldu. Havalimanından otelimize ulaşmak 1 saatlik sürüş gerektirdi. Otelimiz Manhattan köprüsüne yakın ve Çin mahallesinin içerisinde yer alıyor. Konaklamalar (ve diğer her şey) New York’da hayli pahalı, o nedenle bir iki kişilik bir de dört kişilik oda almıştık otelden (yeğen, ablam, eşim, ben bir oda). Odalarımız yedinci katta ve odanın hizasından yol geçiyor. Evet viyadük hayli yüksek. Odada ses açısından sıkıntı yok ancak bir titreme durumu var (ayrıca havasız). Yer değiştirmeyi denedik ama otel doluymuş, ancak oda kokusu verebildiler.

Ben az da gezer miyiz akşam diyordum ama ben dahil kimsede takat yok. Otelin önerdiği Congee adlı Çin lokantasına bile zor yürüdük. Amerika’da yediklerimiz hakkında ayrıca yazacağım ama kapısında insanların sıra beklediği, birkaç katlı ve ayrı ayrı odalı lokantanın etkileyiciliğine değineyim. Bir de Amerika’da porsiyonların büyüklüğüne. Çin yemeği seven bir aile olarak yediklerimizden çok memnun kaldık, kalanları da ertesi sabah kahvaltı eyledik. Akşam yemeği sonrası da yatağı zor bulduk, erkenden sızdık.

New York'a Yukarıdan bir bakış, New York Gezi Notları

27 Ağustos 2017 Pazar

Erkenden uyuyunca erkenden de uyandık. 5-6 arası tüm kadro ayaklandı. Çin yemeği ile yatakta kahvaltının keyfine doyum olmuyor :).

New York’ta Ulaşım

New York’u gezmek için “hop on hop off” adı verilen, belirli bir rotada sürekli turlayan, dilediğiniz durakta inebildiğiniz, otobüs içerisinde bilgilendirmelerin yapıldığı otobüsler kullanılabilir. Ancak hem hayli fiyatlılar, hem de trafik şartlarından etkileniyorlar. Yoğun trafik yaşanan şehri gezmek için biz yer altına inmeyi tercih ettik, metroya.

Bir hafta boyunca sınırsız biniş sağlayan metro kartları var. Normal metro kartı kullanırsanız her biniş ayrı ücretlendiriliyor ve bir kartı 4 kişinin ortak kullanmasına izin veriliyor. Bizim New York gezisi 2 tam gün ile sınırlı olduğu için biz iki adet münferit kart almayı uygun gördük ve otele yakın bir metro istasyonunda makineden kredi kartı kullanarak aldık. New York gezi notları yazıma New York şehri ulaşım fiyatlarını da ekleyeyim; 2 günlük hopon-hopof 160usd / 7 günlük limitsiz metro 29 usd / her metro binişi 2,5 usd.

2 Günde New York Gezi Notları

New York gezilecek yerler hakkında ayrıca yazacağım, burada rotamızı aktarayım. İlk durağımız Central Park oldu. Bu devasa parkın tamamını gezmek değildi niyetimiz. 76. caddenin doğu (sağ) kısmından parka girip güney yönünde (aşağıya) ilerledik. Parkta, aralarda mola da vererek, alt ucundan 5inci caddeye çıktık. Oradan da sırası ile MOMA modern sanat müzesi, Aziz Patrick kilisesi ve Rockefeller center güzergahını takip ettik. Detayları ayrıca yazacağım ancak St Patrick Kilisesinin karşısında yer alan Victoria’s Secret mağazasının 3üncü katında mini bir müze yer aldığı notunu düşeyim. Bu güzergahın en başına Metropolitan Sanat müzesini de ekleyebilirsiniz.

New York gezi notları, New York yürüyüş parkuru

Metro ile Madison Square Garden’a gittik, Flatron binasının az ilerisinde bir restoranda erken bir akşam yemeği yedik. Tekrar metroya binip Times Meydanına geçtik. Işıl ışıl meydanda dükkanlara da gire çıka biraz vakit geçirdik. Sonra yorgunluk baş gösterdi.

28 Ağustos 2017 Pazartesi

Sabah ilk iş, daha önce mutlaka gideceğim diye not ettiğim Kats’ Deli’ye sandviç almaya gittim. Otele döndüm, ailecek karınları doyurduk, kalanları paket yapıp yanımıza aldık. İkinci gün gezi planımız kıyıdan başlıyordu. Önce Brooklyn Bridge’e yürüdük. Wall Street bölgesine kısa süre uğradık, hatta kafelerden birinde bir muffin molası da verdik.

Kıyıya dönünce River Taxi ile tekne turu aldık. Dilediğiniz yerde inip tekrar binebildiğiniz tekne, Özgürlük anıtı, Statue of Liberty çevresinde de fotoğraf turu atıyor. Özgürlük anıtı gösteren tekne turu fiyatı 6 kişi için 150 usd idi. Tekneden 34üncü cadde dolayında tekneden indik. Bolca alışveriş yerinin olduğu 9th Ave ve 34th St dolayı New York’da alışveriş için son derece uygun. Kardeşim elektronik mağazasında vakit geçirirken biz kocaman bir alışveriş merkezi olan Macy’s içindeki Lindt’den ‘shake’ içecek almakla meşguldük.

Metro ile Chelsea Market’a geçtik. İştah açıcı mekanlardan birinde karın doyurup, hemen yan taraftaki High Line adıyla anılan bölgeye geçtik. Çoğu New York gezilecek yerler yazısında bu iki mekan es geçiliyor ancak ben özel olarak değineceğim, bizim New York gezi notlarının en kıymetli iki durağı buralardı şiddetle, ısrarla programınıza alın derim. Genel olarak koridorda geziyormuşsunuz hissi veren şehirin en ferah bölgesi High Line.

New York Gece Hayatı

New York gece hayatının merkezi Times meydanı, New York Gezi Notları

Bizim dalmak için pek enerjimiz kalmadı. Katılmak için birçok programı not almıştım, gidemedik. Her iki günün sonunda da New York gece hayatının kalbi kabul edilen Times Square meydanına gittik biz. Kostümlü fotoğraf için bekleyenler, gösteri yapanlar, dev ekranlar ve tribünler rağbet görüyor. Dünyaca ünlü, çoğu müzikal gösterilerin merkezide bu bölge, Broadway caddesi, Times meydanının ortasından geçiyor. Bizim dikkatimizi müzikal gösteriler değil ancak “Sleep no more” adlı gösteri çekmişti, gitmeye halimiz kalmadı ne yazık ki.

Kulüpler de benim ilgi hayatıma girmiyor ancak beni cezbeden çok iyi caz barlar var, iddialı canlı performansların gerçekleştiği. Bir kaçını not almıştım, her iki gece için ama bizim yaşlar o kadar enerjiye müsaade etmedi, yatak, New York gece hayatından daha cazip geldi.