1. Home
  4. Cenova
  5. Rapallo Gezi Notları; İtalya Gezisi Notları 7

Rapallo Gezi Notları; İtalya Gezisi Notları 7

Rapallo gezi notları bizim Portofino’yu görme isteğimiz ve oraya ulaşmak için en uygun konaklamanın Rapallo olacağına ikna olmamız ile ortaya çıktı. La Spezia’dan yaklaşık 1 saatlik bir tren yolculuğu ile ulaştık Rapallo’ya, 10 dakikalık bir yürüyüş ile konakladığımız Mignon Posta otele vardık. Otele eşyalarımızı bırakıp, henüz hava bulutlu iken ufak bir şehir turu attık, Rapallo kıyılarında bolca beach club var. Açıkçası en köşedeki yani en uçtakini acaip sevimli bulduk (yürüyüş parkuru yukarıdan bakma imkanı tanıyordu).

Biz günü buralarda geçirmeyi düşünmediğimiz ve bu tip mekanlardan çok hoşlaşmadığımız için sahildeki ufacık kalenin yanındaki ufacık sahilden denize girdik. Ancak Rapallo sahilindeki cluplerde yüksek seviyeli müzik çalınmadığını, hiçbirinin kumsalının olmadığını ve giriş ücretlerini pek de ucuz olmadığını belirtmeliyim. Kullanacağınız şezlong tipine göre iki kişi 30 avroya kadar çıkabiliyor.

Rapallo Sahili, Rapallo Gezi Notları, İtalya Gezisi Notları

Sahildeki o ufacık kale, Rapallo gezilecek yerler listesine alınabilecek az sayıda binadan biri, adı The Old Castle on the Sea yani Deniz üstündeki eski kale (diğer adı Rapallo Şatosu). Ziyaret saatleri çok kısıtlı olduğu için biz giremedik, sadece akşamüzeri saatlerde birkaç saat ziyarete açılıyormuş.

İlk günümüzü Portofino gezisi yaparak geçirip akşam geri döndük, müthiş bir sürpriz bizleri bekliyordu.

Rapallo’da Gece Sürprizi

Büyük şans eseri Rapallo’da sokak festivali gününe denk gelmişiz. Eşim, midesi Portofino yolu virajlarından dolayı rahat olmadığı için odada kalmayı tercih etti. Ona ve kendime yakındaki marketin hazır yemek bölümünden bir şeyler alıp kendimi sokaklara attım. İlk önce öğle yemeğini yediğimiz restoranın önündeki Trio’ya takıldım bir süre 2 gitar 1 kontrbas Django Reinhardt müzikleri çalıyorlardı.

Başka şeyler de olacağını bildiğim için devam ettim. Bir süre denize giren Hintli çocukların kahkahalarına eşlik ettim. Biraz elinde gitarıyla popüler müzik performansı sergileyen delikanlıyı dinledim. Kulağıma orkestra sesi geldiğinde ise oraya yöneldim. Gençlerden kurulu orkestra ardı ardına çok sevdiğim eserleri çaldı.

Orkestradan uzaklaşıp sahil tarafına çıktığımda, Danzon No 2 çalmaya başladıklarını duyup geri döndüm, orkestranın içerisinde buldum kendimi.

Seyahatlerimizde bu kadar keyifli bir şehir sürprizi ile bir sefer de Singapur’de karşılaşmıştık. Singapur’un sürprizi karnaval tadında Çin yeni yılı kutlaması olmuştu, bir de Rapallo gezi notları kısmetiymiş.

Geceyi ateş dansçısını izleyerek sonlandırıp eşimin yanına döndüm.

Santa Margarita; Rapallo Gezi Notları

9/7/2016

Kahvaltı sonrası Rapallo çarşısında kısa bir tur attık. Akabinde otostop çekerek Santa Margarita’ya geçtik. Portofino gezisi sırasında gözümüze kestirmiştik Santa Margarita’nın pırıl pırıl denizi. Üstelik kıyıda ücretsiz yararlanılabilen bir duş da vardı. İtalyanlar tekinlikleri, güvenilirlikleri ile meşhur bir millet değil, malum hep İtalyan mafyalarından bahsedilir filmlerde (Roma’da hırsızlık diye arama yaptırın, bakın neler çıkacak). Tedbiri elden bırakmadık, denize dönüşümlü girdik.

Santa Margarita, Rapallo Gezi Notları, İtalya Gezisi Notları

Santa Margarita’nın ara sokaklarında biraz turlayıp, hazır yemekler sunan marketler bile bulmuş olsak da öğle yemeği için Rapallo konaklaması için tercih ettiğimiz otelin önerdiği restorana gitmeye niyetliydik. Karınlar acıkınca Santa Margarita ile vedalaştık. Otobüsle döndük ancak otobüs şoföründe de bizde de bozuk para olmayınca biletsiz yolculuk etmemiz gerekti. Gidiş dönüş bedavaya gelmiş oldu.

Rapallo’da Ne Yenir?

İtalyan yemekleri üzerine yeme içme önerileri paylaştığımız sitemizde ayrıca yazı yazacağım ancak Trattoria Da Mario a Rapallo restoranından ziyadesi ile keyif aldığımız için Rapallo gezisi yazımda özel olarak bahsedeyim. Minestrone çorba, deniz mahsüllü risotto ve kıymalı soslu ravioli yedik, yanında şarap ile 42 avro tuttu. Yediklerimizden son derece keyif aldık.

Karnımız tok şekilde Rapallo’dan ayrıldık, Trenle Genova üzerinden Bologna gezisi için yollandık.