3. Filipinler
  4. Tumalog Şelalesi – Filipinler Gezisi Notları 4

Tumalog Şelalesi – Filipinler Gezisi Notları 4

Tumalog Şelalesi Oslob’da yer alıyor. Oslob’daki ana turistik etkinlik olan balina köpekbalığı dalışı turlarıyla genelde birleştiriliyor. Bizim için de durum farklı olmadı, sabah 5’te Cebu şehrinden yola çıktık, 8 gibi Oslob balina köpekbalığı dalışı yerine ulaştık, bizi rehberimiz Shy karşıladı, olağanüstü tecrübeyi yaşayıp, karnımızı doyurduktan sonra mekandan ayrılıp Tumalog Şelalesine yöneldik.

Tumalog Şelalesi girişi15/02/2016

Shy’la beraber 10 dakika bile sürmeyen bir yolculuk sonrası Tumalog şelalerinin olduğu yere vardık. Şelalenin dibine kadar araçla gidilemiyor, 500 metrelik dik yokuşu aşmak gerekiyor. Alternatif ulaşım yöntemi olarak motosikletliler bekliyor, onlar sizi 50 php karşılığında götürüp getirebiliyorlar. Tumalog Şelalesi giriş ücreti ise 20 php. Eşim motosiklete binmekten son derece korktuğu için biz yürümeyi tercih ettik, Shy’da bizimle beraber indi.

Güneşten biraz kavrularak indiğimiz yokuşun sonunda şelaleye ulaşınca aklımıza geldi; eşim mayolu değil ve yanımıza havlu almadık. Artık balina köpekbalığı dalışı aklımızda nasıl bir yer kaplıyorsa o esnada. Filipinler gezi notları çıkarıp ayrıca da değineceğim ama burada da belirteyim, güneş kremi kullanın. Biz bu günün dışında her gün yüksek korumalı krem kullandık, keşke bugün de kullansaymışız.

Tumalog Şelalesi

Tumalog Şelalesi altına inince güneş problemi ortadan kayboluyor, sadece suyun aktığı bölüm değil, diğer yamaçlar da dik. Ortada şelalenin oluşturduğu havuz var. Şelale perde şeklinde, genişçe bir cepheden ince bir şekilde akıyor, zaten gürül gürül aksa altına girmek mümkün olmazdı.

Tumalog Şelalesi Perdesi

Tumalog Şelalesinin yüksekliği kaç metre emin değilim, internetten de düzgün bilgi bulamadım ben 30 metre tahminimi aktarayım. Su tek adımda düşmediği, diğer kayalardan sektiği için perde şeklinde görünümünü koruyor. Altındaki havuz hayli sığ, bel hizasında kalıyor. Rehberimiz Shy’ın dikkat soğuktur uyarısına rağmen daldım suya, tedirgin olunacak bir soğukluğu yoktu açıkçası.

Şelalenin altında duş kıvamında serin suyla takılmak güzel ama yanımızda havlu olmadığını düşünerek çok uzun kalmadım. Havuz kısmında su kahverengi olduğu için yürümek de çok kolay olmuyor, ayağınızla yoklayarak yol almalısınız. Tumalog Şelalesi sadece akan su ile değil etraftaki ağaçlarla da etkileyici.

Tumalog Şelalesi Tavsiyeleri

• Mayoyla gidin
  • Havlu alın
  • Güneş kremi kullanın
  • Sudayken eşyalarınız güvende olsun

Tumalog Şelalesi

Ben sudayken fark etmedim, ama geri yürürken Shy anlattı, birileri cüzdanını bulamadığı için yardım aramaktaymış. Suya girerken eşyaları güvene almak lazım, hem düşme hem çalınma ihtimaline karşı.

Tumalog Şelalesi dönüşü Shy’ı yerel turizm ofisine bırakıp geri dönüş yoluna geçtik. Garanti olsun diye Cebu – Tagbilaran biletimizi 18:35 vapuruna almıştık fakat Cebu’ya 2’den önce vardık. Önce, bize Bohol adası turu verdiğini belirten, rezervasyon numarası gönderen firmaya uğradık ama yalan çıktı.

Feribot biletimiz 2 feribotu ile değiştirdik, şoförümüz Elit ile vedalaştık ve Bohol adasına doğru yola çıktık.