3. Karadağ
  4. Adriyatik Gezisi Notları – 4

Adriyatik Gezisi Notları – 4

Kotor Körfezi04.06.2011 Cumartesi – KOTOR / KARADAĞ

Gemimiz saat 06:30 civarında Kotor’daki mendireğe yanaştı. Kahvaltımızı yaptıktan sonra tur otobüsümüze binip, içerisinde bulunduğumuz fiyordu yüksekten görüntüleyebilmek için yaklaşık 1.200 m yüksekliğe, 28 adet U virajı, tek şeritli bir yoldan geçerek çıktık. Karşıdan vasıta geldiğinde mecburen en yakın cebe girip yol vermek gerekiyordu. Çıktıkça gerçekten nefis manzaralar gördük ve fotoğrafladık. Yukarıdaki platoda bir dağ köyünde kahve molası verdik. Daha sonra Karadağ’ın eski başkenti Çetinje’den geçtik ve dağın öbür tarafındaki plaj kenti Budva’ya geldik. Anlatıldığına göre burası Avrupa’nın en pahalı plaj kenti imiş; plajları altın palmiye ödülüne sahipmiş. Şehirde tam bir mimari anarşi var, herkes istediği tarzda inşaat yapmış. Otellerin çoğunun Rus’lara ait olduğu söylendi. Budva’nın az ilerisindeki, üzerinde bir manastır ve birkaç bina bulunan bir küçük ada, iş bilir bir işadamı tarafından kiralanıp çok özel bir otel adası şekline sokulmuş ve yakın geçmişte Madonna burada konaklamış. Budva’yı aracımızla kısaca dolaştıktan sonra Kotor’a döndük ve rehber eşliğinde surlar içerisindeki eski şehri gezdik. Burası da, diğer eski şehirler gibi, toprak olmayan, dar sokaklı, bol kiliseli, hediyelik eşya dükkanları, kafeler ve lokantalarla dolu bir mekan. Kısaca dolaştıktan sonra limana geldik. Daha büyük bir turist gemisi geldiği için bizim gemiyi açığa çekmişler; yine tahliye motoruna binip saat 14:00 gibi gemiye döndük. Öğle yemeğimizi yedikten sonra gemimiz saat 15:00’te hareket etti. Fiyorttan çıkışımız yaklaşık 1,5 saat sürdü, bu süre zarfında üst güverteden çevreyi seyrettik ve fotoğrafladık. Açık denize ulaşınca odamıza döndük ve viskimizi içerken fotoğraflarımızı ve notlarımız düzene sokmaya çalıştık. Karadağ henüz Avrupa topluluğu üyesi olmamasına rağmen Avro kullanılıyor. Karadağ’lıların çok tembel olduğu söyleniyor. Havuz başında hafif bir akşam yemeği sonrası, gösteri salonundaki Latin gösterisi ve illüzyon programını izledikten sonra saatlerimizi tekrar 1 saat ileri alıp yattık.

Kotor Körfezi

05.06.2011 Pazar – DENİZDE

Bütün gün teknede seyir halinde olacağımız bugüne saat 08:00 civarı uyanıp kahvaltımızı ettikten sonra, odamıza dönüp bavullarımızı toplamakla başladık. Saat 12:00 civarında, Yunanistan’ın 3. büyük şehri olan Patras kenti yakınlarındaki, dünyanın en uzun, halatlarla desteklenmiş köprüsü olan Rio Antirion köprüsünün altından geçtik (bu köprünün altından giderken de geçmiştik ama gece geç vakit idi). Bu köprü 2004 Atina olimpiyatlarından 1 hafta önce açılmış ve Peleponnes yarımadası ile Yunanistan ana karasını birbirine bağlıyormuş. Köprünün denizde 4 ayağı var ve her ayaktan iki tarafa doğru uzatılan halat demetleri ile köprünün gövdesi destekleniyor.

Rio Antirion köprüsüSaat 16:00 civarında gemimiz tekrar Korint kanalına girdi. Ancak bu sefer, Ege’den Adriyatik’e doğru akıntı olması bizi şaşırttı. Acaba gördüğümüz normal akıntı değil de, geminin deplasmanı sonucu suyun yer değiştirmesi miydi, anlayamadık.

Saat 17:30’da gösteri salonunda yarın gemiden nasıl inileceğine ilişkin brifing aldık ve pasaportlarımızı teslim aldık. Bavullarımızı geceden kabin dışına koymamız isteniyor. Gece giydiklerimizi ayrı bir çanta ile yanımıza alıp gemiden çıkmamız gerekecek. Önce bavullar inecekmiş, sonra bizleri bulunduğumuz katlara göre indireceklermiş.

Saat 18:45 civarı 3. kattaki ana lokantada yemeğe indik (resmi kıyafet giyerek). Yemek sonrası mutfak ve servis ekibi, meşalelerle salona gelip bizleri selamladılar ve ekipten birisinin çaldığı gitar eşliğinde şarkılar söyleyip bize veda ettiler. Bu vesile ile ekibin yaklaşık 60 kişi olduğunu gördük. Yemek sonrası 5. kattaki gösteri salonuna gelip gösteri ekibinin hazırlamış olduğu veda gösterisini seyrettik. Bu gösteriyi herkesin seyretmek isteyeceği düşünüldüğünden, gösteri de 2 seans halinde idi (biz birinci seanstaydık). Gösteriden sonra odamıza çekilip bavullarımızı kapattık ve odanın dışına koyup, yattık.

06.06.2011 Pazartesi – İZMİR / TÜRKİYE

Korint kanalı

Saat 06:30’da uyandığımızda gemimiz İzmir körfezine girmişti. Giyinip kahvaltı için havuz katına çıktığımızda Alsancak limanına yanaşmakta idik. Kahvaltı sonrası odamızla ilişkimizi kesip 5. kattaki salona yerleştik ve iniş için sıramızı beklemeye başladık. Bagajların boşaltılması 08:00’de başladı ve bir saatten fazla sürdü. Arkasından, katlara göre sırayla bizleri çıkışa çağırdılar. Gemiden indiğimizde bavullar hemen orada idi, gruplanmış olduğu için fazla zorlanmadan kendimizinkileri bulduk ve pasaport, gümrük işlemlerimizi yaptırıp dışarıya çıktığımızda saat 10:00’u geçmişti. Bir taksiye atlayıp evimize ulaştık.

Haziran 2011

1. Hayal ettiğim geziyi sanırsam biran önce okudum.Harika bir yazıydı.Hiç sıkılmadım.Umarım yeni içeriklerin de sayısı artar.