3. Romanya
  4. Bükreş
  5. Romanya’da Yeni Yıl / Biz Balkanları Sevdik – 1 Bükreş

Romanya’da Yeni Yıl / Biz Balkanları Sevdik – 1 Bükreş

Romanya'da Up ileYeni yıla nasıl girersen tüm yıl öyle geçermiş derler;) Biz de bol gezmeli bir yılı Bükreş’de diledik.

Yine kampanya ve yine tatil. Tam da yılbaşımızı nasıl değerlendirsek derken, THY’nin yaptığı Balkanlar kampanyasını görünce, nereye gitsek diye bakmaya başladık. Balkanlardaki birçok destinasyonun da vizesiz olması bizim için en cazibi. Uçuş saatlerine göre en uygun Bükreş geldi ve hemen biletini kaptık.

Biletimizi aldıktan sonra vizesiz diye aldık ama ya değilse diye bir kurt düştü içimize ve hemen araştırmaya başladık ve maalesef acı gerçek ile karşılaştık 🙁 Romanya bizden vize istiyor.

Ekonomik yılbaşı tatili yapacağız derken birden 60 avro vize ücreti çıktı. Yapacak bir şey yok aldık biletleri bir kere, THY’yi arayıp iptal koşullarını sorduk ama nafile. Sadece vergisini geri veriyorlar. Neyse ki Alsancak’ta bulunan konsolosluktan 1 saat içerisinde vizemizi kolayca aldık.

28 Aralık 2012 Cuma

Bükreş sokaklarında17.00 uçağı ile İzmir – İstanbul – Bükreş uçuyoruz. İzmir’den uçağımız 1 saat rötarlı kalkınca İstanbul’da iç hatlardan dış hatlara klasik maraton koşumuzu yapıyoruz. Bu sefer İstanbul’da uçağımızın 15 dakika rötarlı kalkması işimize yarıyor. Bükreş havalimanına varır varmaz Avis Rent A Car ofisinden Volkswagen Up model aracımızı teslim alıyoruz. Arabamız çok küçük ama bir o kadar da sevimli.

Şehir merkezindeki Tempo isimli otelimize yerleşiyoruz. Otelimizin sahip/ortakları Türk olmalı. Bükreş dışında İstanbul ve İzmir’de de şubeleri varmış. Şehir merkezindeki otel gayet temiz, konforlu ve sıcak (ki bu burada önemli, yazının kalanında anlaşılacak). Öneririz, gecelik 60$ ödedik, Trivago üzerinden farklı sitelerdeki fiyatları görebilirsiniz. Odamıza eşyalarımızı atar atmaz şehri keşfetmek için dışarı çıkıyoruz hemen. Lipscani bölgesine geliyoruz. Şehrin kalbi burada atıyor. Etraf gençlerin takıldığı cafe-bar-restaurant dolu. Türk döneri en favori yiyecek olmalı, neredeyse her noktada satılıyor. Hatta Dristor Kebap bizi bizden alıyor. Devasa boyut ve 6 adet döner aynı anda dönüyor ve deli bir sipariş kuyruğu var.

Bükreş'in kalbi Lipscani

Bükreş'te kar yığınlarıBurada oturacak yer bulmayınca, daha sakin bir mekan olan Calif’den sipariş ediyoruz dönerlerimizi. Burası Türk – Hint esintileri içerisinde dekore edilmiş bir yer. Döner içi malzemeleri bol ve lavaşa sardıktan sonra tost makinesine koyuyorlar. Bu işlem de ayrı bir lezzet ve çıtırlık katıyor. Ülkemiz dönercilerine önerilir. Fast-food mekanında bira satışı olması da ayrı bir güzellik. Karnımızı doyurduktan sonra canlı müzik yapan bir bara giriyoruz. Ortam kalabalık, grup tanıdık yabancı (İngilizce) pop-rock şarkıları çalıyor. Canlı müziğin 9-10 gibi başlıyor olması süper. Bizde gece12’den sonra başlaması gereksiz bence. Hele de bizim gibi orta yaşlılar için (maalesef yolun yarısına geldik) sabahlara kadar eğlence / eller havaya yorucu oluyor. Mojitolarımızı söyledikten sonra genç kalabalığa karışıyoruz. Dışarısı deli soğuk olmasına rağmen içerisi sıcak. Hem barda, hem sokakta (o soğuya rağmen) kızlar gayet açık/dekolte kıyafetlerle. Ortam resmen seks kokuyor. Bazı dükkanlarda cinselliği öne çıkartacak şekilde yapmış dekorasyonunu.

Bükreş Barlarından

Bükreş Dristor KebapOkuduğumuz yazılardan, erken başlayan canlı müzikli ortamlarda geceye başlayan Bükreşlilerin akabinde gece klüplerine geçtiğini ve sabahlara kadar dans-dans yaptığını tahmin ediyoruz. (Birçok yazıda da Bükreş gece hayatının çok renkli olduğunu okuduk.)

Yarın sabah erken kalkacağımız için geceyi uzatmadan otelimize dönüyoruz. Bu arada, kar yağmasa da hava soğuk ve tüm duvar kenarları bir süre önce yağmış ve erimeye fırsat bulamadan buz haline dönüşmüş kar yığınları ile dolu. Fotoğraflardaki kıyafetlerimizden anlayacağınız gibi, açık da bir yerimizi bırakmamak için gayret gösteriyoruz.

1. Henüz yazının başları, ilerleyen bölümlerinin yayımlanmasını, üzerinden zaman geçtiği için biraz sonraya bırakacağız, aray tazeleri katacağız. Sighişoara da nefis, çılgın yılbaşı kutlaması da. Yılbaşı için güzel bir destinasyon oldu.

1. 3 yıl Bükreşte yaşadım. Mükemmel bir yerdir, gittiğim hiçbir ülke Romanyanın yerini alamaz bende 🙂 Kesinlikle tavsiye ederim…

1. Ayşegül hanım, biz de çok keyifle anıyoruz hala, daha sıcak bir döneminde tekrar ziyaret etmeyi diliyoruz.