3. Norveç
  5. Norveç Fiyordları – 2 – Geiranger Fiyordu

Norveç Fiyordları – 2 – Geiranger Fiyordu

04.06.2012 Pazartesi Geiranger Fiyordu

Gece boyunca fırtınada gemi sallanıp durdu. Sabah saat 05:30 civarında fiyorda girince sular sakinledi. Saat 07:00 civarı kalkıp 11. kata çıktık ve hem kahvaltımızı edip hem de etraftaki nefis manzarayı seyrettik. Gemi saat 11:00 civarı (gecikmiş olarak) Geiranger fiyordu içerisine demir attı. İskele olmadığı için filikalarla bizleri sahile taşımaya başladılar. Filikaya binmek için sıra numarası aldık ve sıramız geldiğinde binip karaya ayak bastık. Geiranger çok ufak bir kasaba, kış nüfusu 100 kişi, yaz nüfusu ise 350 kişi imiş; tamamen turizmden geçinirlermiş. 4 adet otel ve 3-4 adet kamping gördük; karavanlar vızır vızır gidip geliyordu. Hava parçalı bulutlu, sıcaklık 10C civarında. Kasabayı kısa sürede gezip bitirdik ve öğle yemeği için gemiye döndük.

Kasabada postane hizmeti de veren sadece bir adet market var. Doktor sadece Çarşamba günleri gelirmiş. Diğer zamanlar için bir ambulans mevcut; gerekirse helikopter gelip hastayı götürürmüş. Saat 15:45’te tura katılmak üzere tiyatro salonunda toplandık. Hangi otobüse bineceğimizi belirten numaraları alıp göğsümüze yapıştırdık ve filika ile karaya çıkıp otobüse bindik. Rehberimiz Portekiz’den yaz için buraya çalışmaya gelmiş bir genç kızdı. Koyda demirli 3 adet yolcu gemisi vardı (en büyüğü bizimki) ve bunların yolcularını gezdirmek için ise 10 adet kadar otobüs mevcuttu.

Geiranger Fiyordu

Norveç Fiyortları, Geiranger Fiyordu

Turda kasabayı kısaca dolaştıktan sonra kıvrıla kıvrıla çıkan bir dar yoldan fiyordu kuş bakışı izleyebileceğimiz bir platforma çıkıp manzarayı seyrettik ve fotoğrafladık. Buradan meşhur Seven Sisters şelalesi gözüküyordu. Henüz karlar tamamen erimediği için, şelalenin 7 kolundan sadece 3-4 tanesinde su vardı. Yaz ortası bütün kollar su dolar ve birleşirmiş. Sonra tırmanmaya devam ederek Dalsnibba dağına çıktık (1.000 metrenin üzeri). Belli bir yüksekliğe ulaşınca her taraf bembeyaz oldu. Yukarıda Djupvatn gölüne ulaştık. Göl tamamen donuk idi; yılda sadece 2-3 ay buzu çözülürmüş. Yolu açabilmek için kenara yığılmış karın yüksekliği 2 metrenin üzerindeydi. Sonra Geiranger fiyordu istikametine dönüp başka bir seyir noktasına tırmandık.

Tur sonrası gemiye döndük ve kıyafet değiştirip yemeğe çıktık. Biz yemekte iken saat 21:00 civarı gemi hareket etti. Yemek sonrası tiyatro salonundaki gösteriyi izleyecek enerjimiz kalmadığından saat 23:00 gibi yattık.

Geiranger Fiyordu, karlı yollar

Alesund

05.06.2012 Salı ALESUND

Sabah uyandığımızda gemi Alesund rıhtımına yanaşmıştı. 11. katta kahvaltımızı ettikten sonra tura katılmak üzere saat 09:00’da tiyatro salonunda toplandık. Otobüs numaralarımızı alıp grup halinde gemiden çıktık ve tur otobüsümüze binip şehir turu yapmaya başladık. Şehir 3 ada üzerine kurulu, Norveç’in en önemli balıkçılık limanı imiş; yaklaşık 43.000 nüfusu varmış. 1907 yılındaki yangında şehrin önemli bir bölümü yandığından, şehir ‘Art Nouveau’ stilinde yeniden inşa edilmiş. Bu yangın şehrin tarihinde çok önemli bir yer tutuyor. Şehir turu sonrası Aksla isimli mesire yerine tırmandık ve yüksekten şehri ve dantel gibi dağılmış adaları seyrettik. Daha sonra Sunnmoere açık hava müzesine gittik. Burada, çevreden getirilen tarihi odun binalarla bir köy yaratmışlar. Evlerin bazılarının içine girebildik, o zamanki eşyaları gördük. Evlerin en ilginç yanı, çatıları; çatılarda toprak var ve üzerinde otlar büyüyor. Bu iyi bir ısı izolasyonu sağlıyormuş. Otlar fazla uzayınca çatıya bir keçi çıkartıyorlarmış, o da otların fazlalarını yiyip düzeltiyormuş (bazı bakımsız binalarda çatıda ağaç büyümüş olduğunu da gördük). Evler tamamen ahşap ve taştan ayakların üzerine oturtulmuş. Bu yapay köyün az ilerisinde de, eski tekneler sergileniyordu. 4-5 tanesi denizde ve kullanılabilir durumda, 10 tane kadar da bir bina içerisinde sergilenen, çeşitli tip ve büyüklükte antika tekne vardı.

Tur sonrası gemiye dönüp yemek yedik ve saat 14:00’te tekrar karaya çıkıp yürüyerek sokakları dolaştık. Yaklaşık 2 saatlik gezi sonrasında yorgun düşüp gemiye döndük. Gemi saat 18:00’de Alesund’dan hareket etti.

Alesund - Norveç Fiyortları

Gemiden dışarıya her çıkış sonrası tekrar girerken güvenlik kontrolünden geçiriliyor olmak can sıkıyor ve zaman kaybına yol açıyor.

Hava yine parçalı bulutlu, sıcaklık 11C. Şansımıza yağmur yağmadı.

Schooner Cafe’de aperatiflerimizi alıp oyalandıktan sonra saat 19:00’da tiyatro salonundaki Beatles Show’u izlemeye gittik. 4 genç, kılık kıyafet ve enstrümanları ile epeyce benzemişler Beatles’a. Basçı dahi solaktı. Beatles parçalarından oluşan nefis bir konser verdiler; yerimizde oturamayıp kalkıp dans bile ettik.

20:30’da akşam yemeğimizi yedikten sonra, ertesi sabahki tur için erken kalkacak olduğumuzdan, odalarımıza çekilip yattık.