3. Hollanda

Norveç Fiyordları – 3 – Molde, Bergen

06.06.2012 Çarşamba MOLDE

Norveç Fiyortları - Molde

Sabah saat 06:30’da, geminin Molde rıhtımına yanaşma sesleriyle uyandık ve kalkıp 11. kata kahvaltıya çıktık. Kahvaltı sonrası tur için 07:45’te tiyatro salonunda toplanıp 08:00’de otobüsle tura başladık. Önce kasabanın arkasındaki bir tepede olan Mount Varden isimli seyir mekanına vardık. Orman içerisinde bir mesire yeri; tepede bir kafe de var ama kapalıydı. Küçük bir gölet ile şehrin ve körfezin nefis manzarası vardı. Fotoğraf molası sonrası Romsdal açık hava müzesine gittik. Burada eski tarihi odun evleri toplayıp bir köy havası vermişler. Meydanda okul çocukları, keman çalan hocaları eşliğinde bir dans gösterisi yaptılar. Evlerin bazılarının içlerine girdik ve çevreyi dolaştıktan sonra şehir merkezine geldik. Molde 24.000 nüfuslu bir şehir; 2. dünya savaşında çok hasar görmüş ve şehir yenilenmiş. Şehirdeki kiliseyi ve hemen yanındaki hükümet binasının terasındaki gül bahçesini gezdik. Bu şehir, Golfstream akıntısı nedeniyle ılıman bir iklime sahipmiş ve ‘güller şehri’ olarak anılırmış. Hükümet binasının teras çatısını park şekline sokmuşlar, gül bahçesi yapmışlar. Saat 11:00’de tur bitip otobüs bizi geminin yanına getirdi. Gemiye girmek yerine hemen arkadaki alışveriş merkezlerini gezdik ve sonra gemiye dönüp öğle yemeğimizi yedik. Tur rehberinden öğrendiğimize göre, Norveç’te 20.000km yürüme yolu (hiking) ve 7.000km kayak pisti varmış. Yürüme yolları aydınlatılmış (insanlar kışın da kullanabilsin diye).

Hava parçalı bulutlu, arada hafif serpintili, sıcaklık 11C civarı.

Gemi saat 17:00 civarı Molden rıhtımından hareket etti. Fiyorttan çıkışı izleyebilmek için 13. kattaki bara çıkıp içkilerimizle manzara seyrettik. Saat 19:00’da tiyatro salonundaki muhteşem Arjantin Tango gösterisini seyrettik. 20:30’da akşam yemeğimizi yedikten sonra hava açmış olduğundan güverteye çıkıp güneşin batışını izledik (güneşin batış saati 23:10, doğuş saati 03:50), arkasından oyun salonunda vakit geçirip yattık.

Bergen – Norveç Fiyortları

07.06.2012 Perşembe BERGEN

Norveç Fiyortları - Bergen

Gemimiz saat 07:30’da Bergen rıhtımına yanaştı. Kahvaltı sonrası saat 09:30’da tura çıkmak için tiyatro salonunda buluştuk ve gemiden çıkıp tur otobüsüne bindik. Bergen Norveç’in 2. büyük şehri imiş ve ilk başlarda başkentmiş; yaklaşık 250.000 nüfusu varmış. Dağlık bir bölgede, deniz kenarındaki düzlüklerde kurulmuş ancak şehir büyüdükçe dağın arka tarafına genişlemiş; tünellerle iki taraf birbirine bağlanmış. Otobüsle genel bir şehir turu yaptıktan sonra merkeze, eski şehrin olduğu bölgeye geldik. Merkezde, Bryggen dedikleri bölgede, eski ahşap binalar var. Burası birkaç defa yangınla yok olmuş ama yeniden eski şekli ile inşa etmişler. Bu bölgenin dışında artık ahşap inşaata izin verilmiyormuş. Balık pazarında dolaştıktan sonra, finikülere binip Floien tepesine çıktık. Finiküler çok kalabalıktı, yaklaşık 45 dakika kuyrukta bekledik. Yukarıdan panoramik manzara çok güzeldi. İnişten sonra eski şehirden yürüyerek gemiye döndük ve 14:30 civarı öğle yemeğimizi yedik. Gemimiz saat 17:00’de Bergen rıhtımından hareket etti. Hareketten az sonra, bizim boğaz köprüsüne benzer bir asma köprünün altından geçip Amsterdam’a doğru yol almaya başladık. Hava çok güzeldi, güneşli ve 19C. Günesin batışı 23:00 doğuşu ise 04:14. Saat 19:00’da tiyatro salonunda, çok güzel tenor sesi olan Aaron isimli bir Amerika’lı şarkıcının konserini izledikten sonra 20:30’da, resmi kıyafetle, akşam yemeğimizi yedik. Yemek sonrasında oyun salonunda kağıt oynayıp gece yarısını geçe yattık. Bu arada, 4. kattaki Centrum Cafe’de tangocular kısa bir dans gösterisi yaptılar, Colony Club’da da orkestra cha-cha’lar ve merengeler çalıyor ve insanlar dans ediyorlardı.

08.06.2012 Cuma DENİZDE

Norveç Fiyortları - Bergen Kıyıları

Gece boyu gemi yine epeyce sallandı. Saat 09:00 civarı kalkıp kahvaltımızı ettik. Sonra gemiden ayrılış prosedürlerine ilişkin hazırlıklar ve düzenlemeler yaptık, denizi seyredip sohbet ettik. 12. kattaki parkurda yürüyüş yapmak istedik ama hava çok rüzgarlı ve serindi, vazgeçip yemeğe geçtik. Yemek sonrası kağıt oynadık sonra bavullarımızı hazırladık zira bavulları geceden dışarıya çıkartmamız isteniyor.

Saat 19:00’da tiyatro salonundaki veda gösterisini izledik. 20:30’da yemeğimizi yiyip personelin bahşiş zarflarını dağıttık. Sabah erken kalkmamız gerektiği için oyalanmadan yattık.

09.06.2012 Cumartesi AMSTERDAM – İSTANBUL

Gece fırtınadan gemi çok sallandı, zor uyuduk. Sabah 06:30’da kalktık ama gemi hala Amsterdam rıhtımına yanaşamamıştı; kahvaltımızı ederken rıhtıma yanaştık. Sonra odalarımızı boşaltıp tiyatro salonunda toplandık ve gemiden inmek için bagaj etiket numaramızın anons edilmesini bekledik. Gemiden indiğimizde saat 09:45 olmuştu (halbuki 08:35’te çıkmamız programlanmıştı). Rıhtımda bizi bir sürpriz bekliyordu; bavullarımız ortada yoktu. Soruşturunca, bavullarımızın, gemiden havalimanına transfer almış olanların otobüsü ile havalimanına gönderilmiş olduğunu öğrendik. Bizi bekleyen midibüsümüze binerek Schipol havalimanına gittik ve bavullarımızı orada bulduk ancak bavulumuzdan birisinin tekerleklerinin kopmuş olduğunu gördük. Durumu geminin yetkilisine bildirip zabıt tutturduktan sonra bavullarımızı dolaplara kilitleyip trenle Amsterdam merkezine indik. Hava kapalı, serin ve yağmur atıştırıyordu. Bu nedenle hemen istasyonun önünden bir gezi teknesine binip 1 saatlik kanal turu yaptık. Tur sonrası vaktimiz olmasına rağmen, yağmur nedeniyle ortalıkta dolanmadan tekrar trene binip havalimanına döndük. Check-in işlemimizi yaptırdıktan sonra havalimanında vakit geçirdik. Uçağımız vaktinde, saat 18:15’te kalktı ve 22:50’de İstanbul’a indi. Duty-free alışverişi yaptıktan sonra iç hatlara geçtik.

10.06.2012 Pazar İSTANBUL – İZMİR

İzmir uçağımız saat 01:30’da kalktı. İzmir’e iniş sonrası epeyce bir süre bagajların gelmesini bekledik. Sonra bizi bekleyen midibüse binerek saat 04:00 civarı evlerimize ulaştık. Gezinin son sürprizi bizi apartmanda bekliyordu; her iki asansörümüz de arızalı idi. Teknik servise telefon edip durumu bildirdik. 10 dakika geçmeden servisten geldiler ve asansörleri onardılar. Evimize girebildiğimizde saat 04:30 olmuştu.

Haziran 2012

1. Merhaba, mahsuru yoksa bu gezi için ne kadar maliyet sözkonusu? Ayrıca ingilizce bilmemek sorun olur mu ? birde memenun kaldıysanız tur şirketinin ismini paylaşabilir misiniz

1. Turu Setur firması aracılığı ile aldık. Seyahat ettiğimiz gemi Royal Caribbean firmasına ait Brilliance of the Seas idi ve bu gemideki servis ve aktivitelerden çok memnun kaldık. Ancak Setur firması, yolcu sayısı az bahanesi ile, tura Türk rehber vermedi. Neyse ki grubumuzdaki çoğu kimse İngilizce bildiği için problem yaşamadık, sorunları doğrudan gemi personeli ile çözebildik. Daha sonra başka firmalar ile yaptığımız gemi seyahatlerinde Türk rehber vardı ve lisan bilmeyenler sorunlarını rehber vasıtası ile çözebildiler. Lisanınız yok ise mutlaka Türk rehber olan tura katılın derim. Bu gezi üzerinden yaklaşık 4 yıl geçmiş olduğu için, maliyeti hakkında bilgi veremeyeceğim, hatırlamıyorum. Ancak gemi turlarında, seçtiğiniz kamara tipine bağlı olarak, en az 3 ayrı fiyat kategorisi oluyor. İç kamara (penceresi olmayan) en ucuzu, sonra dış kamara (pencereli) ondan sonra da balkonlu kamara geliyor. Haziran ayı fiyortlara yapılacak turlar için en uygun dönem; gündüzler çok uzun, geceler çok kısa.