1. Home
  3. Finlandiya
  4. Helsinki Gezisi; Baltık Başkentleri Gezisi Notları 6

Helsinki Gezisi; Baltık Başkentleri Gezisi Notları 6

01.06.2015 Pazartesi – Helsinki Gezisi (Finlandiya)

Sibelius Anıtı, Helsinki Gezisi, Baltık Başkentleri GezisiGemimiz sabah saat 07:00’de Helsinki gezisi için Helsinki rıhtımına yanaştı. Kahvaltı sonrası gemiden ayrılıp hop-on-hop-off otobüsüne bindik ve şehri turlamaya başladık. Yol üzerinde Bit Pazarını (Flea Market), Kaya Kilisesini (inşa edildiği kayalık mekandaki taşlardan yapılmış, sıvasız, üzerine konik bir çatı oturtulmuş enteresan bir yapı) ve Sibelius Anıtını (geniş bir park içerisinde bulunan bu anıt, paslanmaz çelik boruların birbirine kaynatılması suretiyle yapılmış) gördük. Olimpik stadın, Opera binasının ve merkez istasyonun da yanından geçip, şehir merkezinde otobüsten indik ve yürüyerek dolaşmaya başladık. Ana alışveriş caddesini (Mannerheimintie) katedip Senato meydanına geldik ve oradaki katedrali ve Başkanlık binasını fotoğrafladık.

Meydanın az ilerisinde, deniz kenarında, Market Square (Pazar yeri) var. Burada hediyelik eşya dükkanları ve manavların yanında açık hava lokantaları da mevcut. Oralarda büyük somon balıklarının fileto olarak kesildikten sonra bütün olarak ızgara ediliyor olmaları ilgimizi çekti. İsteyene bu filetodan bir miktar servis ediyorlar, yanında sebzeler ve haşlanmış patates.

Bir de Pazar yerinin yanındaki jetonlu tuvalet dikkatimizi çekti; merak edip kullandık ve fotoğrafladık.

Jetonlu Tuvalet, Helsinki Gezisi, Baltık Başkentleri Gezisi

Yaklaşmakta olan çevre günü nedeniyle, telefon şarj eden bir kondisyon bisikleti de teşhir ediliyordu. Hava kapalı ve çok serin olduğundan, daha fazla dolaşmayı göze alamayıp tekrar otobüse bindik ve gemiye döndük. Helsinki gezisi sona erdi. Gemimiz saat 18:00’de Helsinki’den ayrıldı. Helsinki şehri kral Gustav Vasa tarafından 1550 yılında kurulmuş ve 1919 yılında başkent olmuş, merkez nüfusu 600 bin, metropolleri ile 1 milyon civarında imiş.