1. Home
  5. Romanya’da Yeni Yıl / Biz Balkanları Sevdik – 2 Brasov, Sibui

Romanya’da Yeni Yıl / Biz Balkanları Sevdik – 2 Brasov, Sibui

Peleş Şatosu29 Aralık 2012 Cumartesi

Kahvaltıdan sonra 08.30’da düşüyoruz yollara. İstikamet Brasov. Yol üzerinde ilk durağımız Peleş Şatosu. Şato bembeyaz karların ortasında, güneş ışığı altında parlıyor. Şatoya girmeden önce biletlerin alınması gerekiyor. Zemin kat (20 ron, 45 dakika), 1. Kat + zemin kat (50 ron, 75 dakika) ve tüm katlar (70 ron, 105 dakika) için ayrı ayrı bilet satılıyor.  Günü verimli geçirmek ve vakitten kazanmak için, sadece zemin kat bileti alıyoruz. İçeri adım atar atmaz müthiş bir şatafat ve güzellik bizi içerisine alıyor. Çıkışta diğer katlar için de bilet almadığımıza pişman oluyoruz. Kesinlikle görülmesi ve uzun uzun gezilmesi gereken bir yer. Kıyas etmek doğru olur mu bilemiyorum ama Dolmabahçe sarayının içi ile yarışır diyebilirim. İçeride fotoğraf çekmek yasak olmasına rağmen hemen Türklüğümüzün klasik içgüdüsü ile kimse bakmadan basıyoruz deklanşöre.

Peleş Şatosu Girişi

Peleş Şatosunda

Peleş Şatosu

BraşovÇıkışta, hemen kale civarına kurulmuş Pazar yerinden Noel kurabiyesi alıyorum. (Noel-yılbaşı zamanı kurabiyelerden yemeden olmaz tabii.)

Sonrasında Brasov’a varıyoruz. Merkezdeki noel marketini gezerken, sıcak şarap ve sosislerden kapıyoruz. Sosislerin yanında verdikleri hardal acayip lezzetli. Hardal sevmeyen ben bile bana bana yiyorum. Ben daha önce Almanya’daki noel marketlerinde bulunmuştum. Oralara kıyasla burası çok zayıf. Ama burada olmak bile çok keyifli. Meydandaki devhasa Noel ağacının yanında fotoğraf çektirirken yanıma gelen kız ile sevimli kareler oluşturuyoruz.

Braşov

Braşov'da sosis keyfiSonraki destinasyonumuz Sibui. Sibui yollarında birçok köyden geçiyoruz. Birçoğu bize komünizm zamanlarını konu alan filmlerden çıkmış gibi geliyor. Yollarda gördüğümüz köylüler, bakışları, üzerlerindeki kıyafetleri sanki hala o zamanlardan kalmış gibi. En çok dikkatimizi çeken de, yol üzerinde geçtiğimiz köylerde hiçbir bakkal-market-mağaza görmememiz. Bu insanlar nereden yiyeceklerini temin edip, nereden giyiniyorlar sorusu kafamızı kurcalıyor. AB’ye girmiş bir ülke olsa da birçok yer refah sınırları altında gözüküyor.

Romanya’da trafik kurallarına gerçekten uyuluyor. Yaya geçitlerinde, kırmızı ışık yanmasa bile, araçlar mutlaka duruyor. Ülkemizde pek alışık olduğumuz bir davranış değil. Şükür ki hiç bir yayaya çarpmadan bunu fark ediyoruz. Sizler de aman dikkat edin 😉

Sibiu'da noel pazarı

Sibiu'da Schiller ApartmentSibui’de apart bir otelde kalıyoruz. Otel görevlisi ile otele yakın bir yerde buluşuyoruz. Otopark girişi gibi bir kapıdan içeriye alıyor bizi. Etraf zifiri karanlık, merdivenlerden bir kaç basamak yukarı çıktıktan sonra elektrik düğmesine ulaşıp, aydınlığa kavuşuyoruz. Odamız acayip sevimli. Yerler gerçek ahşap parke, dekorasyon samimi yapılmış. Girişte küçük bir mutfağı var.  Dairemize ilk girdiğimizde ısıtma sistemi çalışmadığı için deli soğuktu. Ama yaşasın kombi, kısa sürede sıcacık yaptı ortamı.

Odamıza yerleşince hemen atıyoruz kendimizi sokaklara. Sibui meydanındaki da Noel marketini gezdikten sonra ne yesek diye bakınmaya başlıyoruz. Etobur eşimin gözüne Uruguay restoranı çarpıyor. Soğuktan sıcak ortama geçmek insanı hemen mayıştırıyor. Menümüzde gulaş çorbası (bol sulu türlü şeklinde), şnitzel ve bonfile var.