3. İtalya
  4. Cenova
  5. Portofino Gezisi; İtalya Gezisi Notları 6

Portofino Gezisi; İtalya Gezisi Notları 6

Portofino’yu acaaip beğendik diye başlıyayım Portofino gezisi notlarıma, orada aşık da olunur, aşk da bulunur, aşk da tazelenir. Birbirinden güzel koyların kenarından geçerek, hepsine ayrı ayrı ulaşarak varılıyor hayli pahalı, çok sevimli Portofino kasabasına. Baştan belirteyim, her şeyin ciddi fiyatlı olduğu kasabada konaklama da restoranlar da pahalı. Biz de Portofino gezisini bu nedenle günü birlik planladık.

8/7/2016

Çok beğendiğimiz Cinque Terre bölgesinden ayrılış vaktiydi. Kahvemizi içtik, bavullarımızı topladık, otelden ayrıldık, istikamet tren ile Rapallo. La Spezia’dan Rapallo’ya tren ile ulaşmak 1 saatten kısa sürüyor. Biz Portofino konaklaması için Rapallo’yu tercih ettik, bu çok keyifli kasabayı ve denizine bayıldığımız Santa Margarita’yı Rapallo gezi notları olarak ayrıca paylaşacağım.

Portofino'nun pastel binaları, Portofino Gezisi

Portofino’ya Nasıl Gidilir?

Rapallo’ya ulaştıktan sonra Portofino’ya toplu ulaşım ile gidiş için iki alternatifiniz var, tekne ve otobüs. Kuzey İtalya gezi planı yazımda bireysel araç ile ulaşımın zorluklarından bahsetmiştim. Biz Rapallo’da turlanırken, denize girerken teknenin saatini kaçırmışız, otobüs ile gittik, iyi de oldu.

Marketten 1,8 euroya bir büyük şarap alıp yolluk olarak çantamıza atıp otobüs durağına yöneldik. Rapallo Portofino otobüs fiyatı kişi başı gidiş dönüş 5 €, indi-bindi serbest. Yol boyu muhteşem manzaralar görüldüğü, şahane koylardan geçildiği için otobüsü tercih etmenizi öneririm.

Portofino'ya Tepeden bakış, Portofino Gezisi Notları

Biz yolda, Santa Margarita’da otobüsten inip ufak bir tur attık, girdiğimiz balıkçıda ki yüksek fiyatlara şaştık, merkezdeki çekici denizi ertesi gün için aklımıza not ettik. Bir sonraki otobüse binip daha virajlı ve daha da güzel manzaralı yolları keyifle kat ettik. Oturacak yer olmasa da, çok da kalabalık olmayan otobüste fotoğraf çekmek için oradan oraya atlayıp durdum ben Bizim dışımızda 2 Türk daha vardı otobüste. Son derece lüks ev ve teknelerin doldurduğu koyları aşıp Portofino’ya vardık. Biz arada indi bindi yaptık, yapılmazsa Rapallo – Portofino otobüsü yarım saat sürüyor.

Portofino Gezisi

Otobüs, Porofino’nun neredeyse en arka, denizden uzak tarafında bırakıyor yolcuları, otoparkın orada. Otoparktan biraz daha yukarı doğru yürüdük, birkaç otel dışında bir şey yok. Aşağıya, denize doğru yönlendiğinizde ise yol hemen trafiğe kapanıyor.

Sahile indik, bir plaj bulunmuyor, deniz beton ile kucaklaşmış. Koyun iki kenarında 3er katlı pastel renkli binalar yer alıyor, ortada ise meydan var. Koyun iç kısmı ufak balıkçı tekneleri ve yelkenlilerle dolu, ancak bir büyük motor yat manzaranın içerisine ediyor, üstelik yeşil renkli bir tekne, adı Main. Sonradan öğrendik o teknenin Georgio Armani’nin yatı olduğunu. Anlaşılan Portofino’da sadece aşk bulunmuyor, parası olan her tür izni de buluyor.

Portofino’da Yürüyüş

Portofino'nun arka yamacı, Portofino Gezisi

Biz biraz manzaranın tadına varabilmek için tepelere doğru bir Portofino gezisi yaptık, bulduğumuz banklarda oturup manzaranın keyfini çıkara çıkara, çantamıza attığımız şarabı yudumlaya yudumlaya. Yamaçlara tırmandıkça yeşil arttı. Kıyıdaki evler pastel renkleri ile dururken, biraz yamacın yukarısındaki evler sarmaşıklarla kaplanmıştı.

Hayli kapalı konumdaki Portofino koyunu karşı taraftan kapatan burnun ucuna bir kilise konuşlandırmışlar, Chiesa San Giorgio. Oraya kadar yürüdük, kilisenin arka bölümü sarp kayalıklar üzerinden açık denize bakıyor, Portofino’ya da karşıdan bakıyor. Biz yürüyüşümüzü koyun arka tarafına doğru giden patikadan sürdürdük ancak bir noktada monotonlaştı ve ıssızlaştı ortalık. Portofino gezisi yapacaklara kiliseye kadar mutlaka yürümelerini öneririm.

Love in Portofino, Portofino Gezisi

Geri dönüp dünyanın en ünlü marinalarından biri olan Portofino Marina’ya indik. Biz indiğimizde güneş dönmüş, gölgeler uzamaya başlamışlardı, restoranlar da akşam yemeği hazırlıklarına. Menülerden fiyatlara göz attım, kendimi yoksul hissettim. Biraz da ara sokaklarda dolandıktan sonra otobüs durağına vardığımızda otobüsü az farkla kaçırdığımızı gördük.

Bir sonraki otobüsü beklerken otostop yapmaya karar verdim. Onlarca lüks araç geçti önümden, bir çoğunda da iki kişi alabilecek yer vardı. Eski bir fiat uno durdu bizi almak için, teyze Portofino otoparkında çalışıyormuş, mesaisi bitmiş. Bizi Santa Margarita’ya kadar bıraktı, ben de bu esnada muhteşem güzergahın video kaydını aldım bir süre. Portofino gezisi yapacaklara yolun hayli virajlı olduğunu tekrardan hatırlatayım.

Santa Margarita’ya vardığımızda eşimin biraz dinlenmeye ihtiyacı olmuştu. Onun dinlenmesi, bizim kelt müziği sokak gösterisine denk gelmemizi sağlamıştı.