3. Hindistan
  4. Cochin
  5. Mangalore ve Cochin; Güney Hindistan – Maldivler – Sri Lanka Gemi Turu Gezi Notları 2

Costa neoClassica ile Güney Hindistan – Maldivler – Sri Lanka gemi turunun ikinci durağı New Mangalore, üçüncü durağı ise Cochin kentleri oldu Hindistan’da.

Kahve ve Kaju Limanı New Mangalore

07.02.2017 Salı – New Mangalore

Sabah saat 07:00’de gemimiz New Mangalore limanına yanaştı. New Mangalore, Hindistan’nın kahve ve kaju fıstığı ihracatı açısından önemli bir liman şehri imiş. Şehir 2 adet nehrin birleştiği bir delta üzerinde kurulu. Bu şehirde, hemn liman çıkışında 20 kişilik grubumuzu alacak bir midibüs bulduk ve pazarlıkla onu kiralayarak gezmeye başladık. Önce Karnataka tapınağını, arkasından St. Aloysius College bünyesindeki kiliseyi, sonra Kadri Manjunath tapınağını, takiben Gurpur nehrinden giren düşman gemilerini gözlemek için inşa edilmiş olan gözetleme kulesi Sultan Battery’i gezdikten, yani Mangalore gezilecek yerler listemizi tamamladıktan sonra kaju fabrikasına gittik.

Karnataka Tapınağı, Mangalore Gezilecek Yerler

Kaju fabrikasında, kajunun ağaçtaki meyve halini sonra fıstık kısmının tek tek nasıl kırılarak içlerinin çıkartıldığını sonra kurutma işlemlerini, vs gözlemledik. Fabrikasından ucuz kaju alabiliriz umudumuz ise hayal kırıklığı ile sonuçlandı zira kilo fiyatı 100,-TL civarında idi. Fabrikadan sonra limana döndük ve gemimize bindik. Gemi saat 18:00 de Cochin şehrine doğru yola çıktı.

Kaju Fabrikasından, Mangalore Gezilecek Yerler

Bir Başka Liman Cochin

08.02.2017 Çarşamba – Cochin

Gemimiz sabah saat 90:30’da Cochin limanına yanaştı. Burada yine taksilere bölünmek durumunda kaldık. Önce deniz kenarındaki Fish Cemetery’i gezdik. Doğal yaşamın korunmasına dikkat çekmek üzere, ahşap kafesler halinde balık heykelleri yapılmış ve her heykelin üzerine torba ile plastik atıkları asılmış. Yazılarla bu atıkların doğal balık yaşamını tehdit ettiği anlatılmış. Buradan Indo Portuguese müzesine gidip gezdik. Oradan St. Francis Church’e gittik. Bu eyalette solcular iktidarda imiş, herhalde bu nedenle birçok yerde Che posteri vardı. Sonra balıkhaneye gidip bölgede yakalanan değişik balık türlerini fotoğrafladık. Daha sonra nehir deltalarında tekne turu yapabileceğimiz bir mekana götürüldük. Burada 6-7 kişilik gruplar halinde teknelere bindik ve yaklaşık yarım saat dolaştık; nehir boyundaki doğal yaşamdan örnekler, Çin tipi balık ağları, lüks villalar gördük. Gezi sonrası gemimize döndük ve gemimiz saat 18:00’de yola çıktı.

Fish Cemetery, Cochin

09.02.2017 Perşembe

Gemimiz bütün gün seyir halinde idi; içerideki aktivitelerle oyalandık ve günümüzü geçirdik. Ertesi gün ziyaretimiz Güney Hindistan – Maldivler – Sri Lanka gemi turunun en heyecan verici duraklarından biri olan Maldivlerin başkenti Male kentine olacaktı.