3. Kenya
  5. Kenya’da Safari 4 – Ekvator Geçişi ve Hayvan Yetimhanesi

Kenya’da Safari 4 – Ekvator Geçişi ve Hayvan Yetimhanesi

05 Kasım 2005 Cumartesi

Kenya'da Beyaz Tavus KuşuSabah erkenden, koridorlarda çalınan çan sesi ile kalkıp saat 07:00’de kahvaltımızı ettikten sonra, saat 08:00’de The Ark’ı terk ettik ve Aberdare Country Club’a geri döndük. Döndüğümüzde Selman’lar henüz kahvaltı ediyorlardı. Tavus kuşlarını seyredip fotoğraflarını çektikten ve kahve içtikten sonra hep birlikte Aberdare’den hareket ettik.  Yol üzerinde Naro Moru River Lodge’da bir mola verip tesisi gezdik. Nehir kenarında kurulu bir konaklama tesisi; yine bahçesi çok güzel ve çok değişik bitkilerle kaplı. Oradan yola devam ederek bu sefer ekvator çizgisine geldik. Ekvator levhasının altında fotoğraf çektirdikten ve oradaki hediyelik eşya satıcıları ile cebelleştikten sonra yola devam ettik.

Mount Kenya Safari Club

Kenya'da Ekvator GeçişiYol kenarında meyve satan bir köylüden 50 adet muzu yaklaşık 1 YTL’ye alıp, öğle yemeğimizi meyve yiyerek geçirdikten sonra, akşamüzeri Mount Kenya Safari Club’a vardık. Burası zamanında aktör William Holden tarafından alınıp geliştirilmiş ve bir dönem Hollywood yıldızlarının ziyaret mekanı olmuş bir tesis. Duvarlar ünlü artistlerin fotoğrafları ve mektuplar ile dolu. Tabii hayvan başları ve fildişleri de önemli yer tutuyor. Tesis büyük bir arazi üzerinde kurulu. Bir merkez otel binası ve resepsiyonun yanında, araziye dağılmış villa tipi konaklama üniteleri de mevcut. Tesisten, Kenya’nın en yüksek dağı olan Mount Kenya’nın da muhteşem bir görünüşü var. Bahçede bir gölet, yüzme havuzu, Orhan ile nişanlısının detaylarının keşfine daldığı bir ‘maze’ ve bol miktarda yemyeşil çimen ve değişik kuşlar mevcut.  Biraz dinlenip, banyo yapıp, çevreyi dolaştıktan sonra akşam yemeğimizi yedik. Biz yemeğe giderken odalarımızdaki şömineler yakıldı. Yemek sonrasında yerlilerin yaptığı tamtam gösterisini izledik, lobideki şömine başı sohbetini takiben odalarımıza çekildik.

06 Kasım Pazar

Hayvan Yetimhanesi

Dünyanın en Güzel Kuşu Sekreter Kuşu, KenyaÇok değişik kuş sesleri ile gün ağarırken uyanıp kahvaltımızı yaptıktan sonra tesis içerisindeki hayvan yetimhanesini ziyarete gittik.  Burası tam hayal ettiğimiz gibi bir yerdi; hayvanların çoğu ortalıkta serbest dolaşıyordu. İlk karşılaştıklarımız devekuşu, ceylan, lama, ‘crowned crane’ cinsi bir kuş ve yaban domuzu oldu.  Bunları elimizle besledik. Bu arada nesli tükenmekte olan ve Bongo denilen çizgili bir geyik türünün de orada üretilmekte olduğunu öğrenip iki tanesini sevdik.  Sonra karşımıza dev kaplumbağalar çıktı, onları besleyip üzerlerine bindik. Tesiste ayrıca zebra ile atın eşleştirilmesi sonucu elde edilmiş kahverengi çizgili atları, cüce geyikleri, pigme hipopotamları, vaşak ve değişik türde maymunları gördük ve özellikle maymunları mısır vererek besledik. Öğle yemeğimizi de Mount Kenya Safari Club’da yedikten sonra dönüş yolculuğumuz başladı.

Nairobi yakınlarındaki bir şelaleyi ziyaret ettikten sonra Safari Park Hotel’i gezdik.  Burası da çok otantik ve ilginç bir tesis. Buranın et lokantasının, şu anda, gittiğimiz ve pek memnun kalmadığımız, Carnivore isimli lokantadan daha iyi olduğunu da öğrendik. Akşamüzeri eve ulaşıp bavullarımızı toparlamaya başladık.

07 Kasım Pazartesi

Nairobi Gezilecek Yerler Şelale KenyaSabah erken kalkıp kahvaltı ettikten sonra saat 07:00’de Selman bizi havalimanına götürmek üzere direksiyona geçti. Havalimanında Selman’la vedalaşıp check-in yaptırmak üzere Kenya Havayolları bankosuna geldiğimizde, uçakta yer olmadığı sürprizi ile karşılaştık. Birkaç ilgili ile görüştükten sonra İstanbul’a, Dubai üzerinden gönderileceğimizi öğrendik. Gayet uzun süren bilet değiştirme işlemi sonrasında, 11:10’daki Dubai uçağına zar zor yetiştik. Dubai’ye varışta bizi karşılayan yetkili bizleri havalimanı oteline yerleştirip yemek için de elimize fiş verdikten sonra, Dubai İstanbul uçuşunu yapacağımız THY uçağının saatini beklemeye başladık. Bu sürede ‘duty-free’ dükkanları gezdik, yemek yedik ve istirahat ettik.

08 Kasım Salı

Kenya'da Gün Batımı Safari

Saat 01:00 civarında THY uçağına check-in işlemimizi tamamladıktan sonra saat 02:00’de otel odamızı terk edip uçağa gittik. Saat 03:00’te bindiğimiz uçakta, uçak körükten ayrıldıktan sonra, bir teknik arıza olduğu anlaşıldı ve bunun giderilebilmesi için yaklaşık 2 saat uçağın içinde bekleştik. Nihayet arıza giderildi ve yola çıkarak sabah saat 08:00 civarı İstanbul’a ulaştık.  Burada bizi karşılayıp iç hat biletimizi alacak olan Kenya Havayolları yetkilisinden eser yoktu. Yaptığımız soruşturmada ilgilinin bir gün önce Nairobi’ye gitmiş olduğunu öğrendik. Pasaport kontrolünden geçip bagajlarımızı aldıktan sonra Orhan, İstanbul’daki toplantısı nedeniyle, bizlerden ayrıldı. Biz de iç hatlar terminaline geldik ve İzmir’e ilk uçuş olan saat 12:30 uçağına bilet alarak bu uçuşla İzmir’e ulaştık. İbrahim bey bizi havalimanında karşılayarak evimize ulaştırdı. Böylece güzel bir seyahati noktalamış olduk.