3. Madagaskar
  4. Andasibe
  5. Madagaskar Vizesi ve Varış; Madagaskar Gezisi Notları 2

Madagaskar Vizesi ve Varış; Madagaskar Gezisi Notları 2

Madagaskar gezimizi anlatmaya Madagaskar’a nasıl ulaştığımızı, nasıl Madagaskar vizesi aldığımızı ve ülkeye nasıl girdiğimizi anlatarak başlayalım.

7/9/2016

Hat tanıtımı yapıldığında, yani uçuştan hayli önce almıştık biletlerimizi, İzmir-İstanbul-Madagaskar’ın başkenti Antananarivo biletlerine 2 kişi 1100€ ödeme yaptık. Uçuş öncesi, havayolu şirketinden bize bir güzellik yapmaları için ricacı oldum, bize bir 10.yıl hediyesi verin, dış hat özel yolcu salonunu kullanmamıza izin vermelerini rica ettik. Üst sınıf yolculuk yazımda bu salon ve business sınıf hakkında tecrübelerimizi bulabilirsiniz, çok beğenmiştik salonu ve süper mantılarını. Ricamızı geri çevirdiler. Ancak bileti aldığımız zaman sadakat kartı üyelik seviyem elit idi, sonradan düşmüştü. Biniş kartında elit yazmaya devam ettiğini farkettim, bu sistemsel hata sayesinde salondan yararlanıp, mantı keyfi yapabildik.

Uçaktan Manzara, Madagaskar Vizesi

8/9/2016

Bu sistem hatası bizi salona soktu ama check-in işlemlerindeki bir sistem hatası da uçakta yer kapmamıza mani olmuştu, en arkalara kalmıştık. İstanbul Madagaskar uçuşunda Madagaskar turu yapacak olan 3 grup vardı. Aylak İlsu ile onların ve bizim Madagaskar gezi planı üzerine biraz sohbet ettik. 8,5 saat kadar uçtuk, Mairitius adasına indik. Mauritius yolcuları indi, Madagaskar yolcuları uçakta kaldı. Kabin ekibinin de değiştiği bu dur kalk 1,5 saat sürdü. Sonrasında 1,5 saat daha yolculuk edip Madagaskar’a vardık, uçağa ikram yüklemesi yapılması unutulmuştu bu bölümde.

Havaalanında Madagaskar Vizesi

Antananarivo (kısaca Tana diyorlar) havalimanı hayli ufak, kocaman uçakla geldik, uçaktan yürüyerek yolcu girişine geçtik. Biz uçağın sonlarında yer aldığımız için sıranın da sonuna kaldık. Madagaskar vizesi biz Türk yolcular için ve hemen her milletten yolcu için kapıda sağlanıyor ve ilave evrak gerektirmiyor. Normalde uçakta dağıtılması gereken ama bizim uçağa yüklenmesi unutulan ufak formların doldurulması gerekiyor. Pasaport sırası için beklerken görevlilerden birinden form alıp doldurduk. Pasaport kontrolünde sıra bize gelince bir form daha gerektiği ortaya çıktı, onu da doldurduk.

Madagaskar'a Varış, Madagaskar Vizesi

Madagaskar vizesi işlemleri bir tuhaf, sırası karışmış;

• Pasaport kontrolü
  • Vize ücretinin ödenmesi
  • Madagaskar vizesi işlemleri ve pasaport kontrolü
  • Vize kontrolü

İlk uzun sıra olan pasaport kontrol sırasını geçince kısa bir ödeme sırasına giriyorsunuz. Madagaskar vize ücreti kişi başı 30 dolar ya da 27 euro. Ödeyip, ödeme belgesini alıp üçüncü kuyruğa girdik. En uzun süreyi de burada geçirdik. Aslında sıra falan yok, içerisinde birkaç memurun yer aldığı, birkaçının da dışında durduğu bir kübik var. Dışında bekleyenlerden memur elinizdeki evrakları kontrol edip kübik içerisinde yer alan memurların önlerindeki yığına ekliyor. Dışarıda duran diğeri de Madagaskar vizesi işlemi yapılan pasaportlardaki isimleri dili döndüğünce okuyup, sahibine evrak vermeye çalışıyor. İki parmak klavye kullanan memurlar hayli yavaş, çokça beklemek gerekiyor.

Yerel Telefon Hattı Alımı

Pasaportu alınca çıkışa yakın bir görevli vizenizi kontrol ediyor ve bavulunuzu arıyor. Gümrük kontrolünden önce sim kartı satan yeri görünce ben o tezgaha yöneldim. Sıra ve işlemler süresince de gümrük bölümünü izledim, herkesin bavulunu açıp aradılar (nedense bizimkini aramadılar). Sim kart alımı zor değil, görevli İngilizce biliyor ve telefonların ayarlarını da biliyor. Standı olan operatör firma Telma idi, ben de onlardan aldım. 3GB internet ve bir miktar konuşma içeren paket yüklenmiş sim kart için 63.000 ariary ödeme yaptım, kredi kartı geçiyordu. Madagaskar’da genel olarak kredi kartlarının kullanılamadığını belirteyim.

Eşimi zaten uğurlamıştım, onun çantası aranmamıştı, benimkini de aramadılar. Eşim şoförlü araç kiralama için anlaştığımız firma yetkilisi ve sürücü ile buluşmuş, bavulu teslim etmişti. Benim bir de para bozdurmam gerekiyordu.

Madagaskar Parası Ariary, Madagaskar Vizesi

Madagaskar’da Para

Önceden de okumuştuk, Ivato havalimanında para bozduran ofislerin fiyatları şehirdeki gibi olurmuş, ilave komisyon uygulanmaz, saçma bir çevirme oranı sunulmazmış. Birazda orada sıra bekledikten sonra tanesi 3410 ariary’den 200 euro bozdurdum. Madagaskar para birimi Ariary ve en büyük banknot 10 bin (yaklaşık 10 Türk lirası), haliyle 682 bin hayli kalın bir para tomarı oluşturuyor. Biz uçakta dağıtılan, içerisinde terlik göz bandı vb. bulunan çantalardan birini para çantası ilan ettik, öneririm.

Otellerde para bozdurmak durumunda kalırsanız çok fahiş oranlarla karşılaşacağınızı belirteyim (3000 gibi). Küçük yerlerde de oran düşüyormuş, büyük şehirde parayı bozdurmakta fayda var.

Madagaskar vize işlemleri, kart alımı, para bozdurma işlemleri derken uçağın inişinden 2 saat sonra havalimanından çıkabildik. İngilizcesi son derece düzgün olan sürücümüz Lantu bizi Andasibe parklarına doğru götürmeye başladı.