3. Rusya
  4. St Petersburg Turu ; Baltık Başkentleri Gezisi Notları 5

St Petersburg Turu ; Baltık Başkentleri Gezisi Notları 5

30.05.2015 Cumartesi – St Petersburg Turu (Rusya)

Gemimiz sabah saat 06:30’da rıhtıma yanaştı. Burada gezecek çok yer olduğundan ekstra St. Petersburg turu aldık. Turda önce şehrin önemli bölgelerini, ara yerlerde fotoğraf molası vererek, otobüsle dolaştık. Düzgün Türkçe konuşan sevimli bayan Rus rehberimiz üniversitenin Şarkiyat Bölümü mezunu imiş ve orada öğretim görevlisi olarak çalışıyor, boş vakitlerinde de turist rehberliği yapıyormuş. Şehrin içerisinden Neva nehri geçiyor ve oldukça geniş bir nehir, üzerinde birçok köprü var.

Eski Hal Binası, St Petersburg Turu, Baltık Başkentleri GezisiSt. Isaac katedrali, Çar Pedro anıtı, Kanlı İvan kilisesi ve Nevski caddesini gördük. Bir de cami ziyaret ettik. Hava serin olmasına rağmen güneşli idi. Rehberimizin söylediğine göre burada yılda sadece 30 gün güneşli olurmuş. Muhtemelen bu nedenle, nehir kenarında birçok insan soyunmuş güneşleniyordu. Puşkin meydanında mola verdik. Rusya’da meşhur yazar denilince herkesin aklına önce Puşkin gelirmiş. Meydana yakın bir yerdeki (Nevski caddesi üzerinde) eski hal binası (şimdi AVM olarak kullanılıyor) yapı olarak çok ilgimizi çekti.

İki sokak arasında uzanan, dar uzun, tavanı cam bir AVM de çok güzeldi.

Öğle yemeğini St. Petersburg restoranda, tipik bir Rus menüsü olarak (borç çorbası ve tavuk kievski) yedik. Restoran çok şıktı, hemen yanındaki muhteşem katedral de Moskova Kızıl Meydan’daki katedrale benziyordu.

Hermitage Müzesi; St Petersburg Turu

Yemek sonrası Hermitage müzesine gittik. 5 binadan oluşan bu müzede 3 milyon eser sergileniyormuş. Binalardan birisi saray olarak kullanılmış, bazı odalar döşeli olarak görülebiliyor. Sergilenen tabloları, heykelleri, eşyaları hızlıca dolaştık ancak bu tur bile 3 saat civarında sürdü. Müze sonrası bitap vaziyette gemiye döndük. Gemi gece St. Petersburg’da kaldı.

Petrodvorets, St Petersburg Turu, Baltık Başkentleri Gezisi

31.05.2015 Pazar – St Petersburg Turu (Rusya)

Bugünkü turda yaklaşık 100 km ötedeki yazlık saraya (Petrodvorets) gittik. Çok geniş ve çok düzenli bahçeler içerisinde, deniz kenarındaki bu saray da etkileyici. Önce sarayın içini sonra da bahçesini gezdik. Çok yoğun ziyaretçi vardı.

Saray gezisi sonrası merkeze dönüp Neva nehri üzerinde bir tekne turu yaptık. Teknede havyar, şampanya ve votka ikramı çok hora geçti. Sonra gemimize döndük ve saat 18:00’de hareket ettik. Tavsiye üzerine yukarı güverteye çıkıp teknenin limandan ayrılışını izledik. Etrafta yüzlerce küçük ada vardı ve doğal olarak buradan kılavuz kaptan yönetiminde çıkıldı. Adalarda değişik yapılar, uzakta bir nükleer santral ve nefis gün batımı manzaraları vardı. St. Petersburg şehri 1703 yılında Çar Pedro tarafından kurulmuş, nüfusu yaklaşık 5 milyon imiş.