1. Home
  3. Endonezya
  4. Bali’de Balayı; Endonezya Gezisi Notları 2

Bali’de Balayı; Endonezya Gezisi Notları 2

Bali’de balayı Endonezya gezimizin ilk durağı oldu. Takipçilerimiz farkındadır, yaşlar da ilerlemeye başladığından kısa süre içerisine sığdırdığımız seyahatlerde her sabah erkenden saat ile kalkmaktan yoruluyoruz. Son yıllarda gezi planlarımızın içerisine birkaç günlük düşük tempo günleri ekliyoruz. Biraz klasik anlamda tatil yaptığımız, yaydığımız günler oluyor bunlar. Bu günleri de curcuna içerisinde kalabalıkla geçirmek istemiyoruz.

Filipinler’de balayı, Madagaskar’da balayı, Faralya’da balayı gibi yazılarımızda da bahsetmiştik, bu günleri geçirmek için sakin, mahremiyete önem veren, konukların kendi özel alanlarının olduğu biraz butik nitelikte otellerde kalmayı tercih ediyoruz.

Bali’de balayı günlerini, aramızdaki 5 saatlik fark ve yolculuğunda uzun olması nedeniyle Endonezya gezimizin en başına koymak istedik. Balayı oteli arayışlarına girdiğimizde de Bali balayı oteli konseptinin, konuklarına kendi özel havuzu olan villalarda özel hizmet sunmak olduğunu gördük. Biz de incelememize private Bali villa araması sonuçları ile başladık ve gezimizin ilk durağı Villa Shamballa Bali oldu.

Villa Shamballa Bali, Private Villa, Bali'de Balayı

Yolculuk

17/06/2017

Çok detaya girmeyeceğim, İzmir’den başladı yolculuğumuz, ilk durak İstanbul oldu. Endonezya gezi planı yazımda bilet detaylarını vermiştim. Katar havayolları ile Doha aktarmalı olarak Bali’ye vardık. Doha havalimanı AVM gibi düzenlenmiş ve çocuklar için müthiş yaratıcı oyun alanları oluşturulmuş. Rahat gezilsin diye de her yere tekerlekli alışveriş arabalarından konulmuş, bavul çanta neyin konulsun diye. İlginç bir nokta, alkollü içecek satılan vergisiz bölümlerin perde arkasında tutulması idi. Dönüş yolunda öğrendik ki ramazan ayına özel bir uygulamaymış (sadece ramazan ayında günah sanıyor olabilirler).

Hiç boş koltuğun yer almadığı 10 saatlik Bali uçuşu ile 17:20’de indik tropik adaya. Endonezya Türk ziyaretçilerden vize istemiyor. Valizleri de, daha önceki bavul gecikmesi maceralarımızdan dolayı bagaja vermemiştik. Basit bir pasaport kontrolü sonrası, uçaktayken doldurduğumuz gümrük evraklarını da teslim edip ülkeye giriş yaptık. Bali adasındaki tüm transfer ve gezi gereksinimlerimiz için anlaştığımız Spartan travel bizi karşıladı. Endonezya seyahatimiz sırasında gördüğümüz tüm araçların düzgün kalitede ve bakımlı olduğunu belirtmeliyim.

Bali'de Balayı Yolunda

Villa Shamballa Bali

Yolda para bozdurmak için bir döviz bürosunda ve bazı ufak tefek gereksinimleri almak için kısa molalar verdikten sonra Ubud’a vardık. Ubud’a varış yaklaşık 1,5 saat sürdü, Bali’de balayı için tercih ettiğimiz oteli bulmak ise ilave yarım saat. Sürücümüz ve otel görevlileri telefon ile konuşup duruyorlar ama anlaşamıyorlar. Whatsapp’den konum atsınlar diyorum, nedense yapmıyorlar. Şoförün telefonunun şarjı bitmek üzere, benim kullanımım için yanında bir sim kart getirmiş (yerel hat ile internete çıkmak istemiştim) ancak benim de sim kart değiştirmek için ince uçlu bir şeye ihtiyacım var.

Sonunda otel görevlisi Minnie mobilet ile gelip önümüze düştü. Girişinde tabelası olmayan son derece dar bir yoldan ilerleyip ulaştık. Sürücümüz ile bir sonraki gün buluşmak üzere sözleşip ayrıldık. Kadek karşıladı bizleri, villamıza buyur etti. Nerede ne olduğunu anlatıp gösterdikten sonra, ertesi gün kahvaltı servisini saat kaçta istediğimizi ve ne yemek istediğimizi sordu. Sonrasında da çift katlı rüya gibi villayı bizlere bırakıp ayrıldı.

Villa Shamballa Bali Havuzu, Bali'de Balayı

Gece gece havuz keyfi olur mu? Hem de muhteşem olur 🙂 Ubud bölgesinde bunun gibi muhteşem mekanları bulmak için private villa ubud diye arama yaptırabilirsiniz.

Bali’de Balayı

18/06/2017

Yatak odamız üst katta idi ve üst katı büyük ölçüde duvarsız tasarlamışlar. Hasır perde şeklindeki duvarlar rulo şeklinde yukarı çekilebiliyor. Yukarı kaldırılınca da yemyeşil Ubud manzarasına karşı eşimi uyandırmam mümkün oluyor. Kadek ve Minnie’nin bizler için havuz başında hazırladıkları kahvaltı ile güne başladık.

Bali’de balayı tadında kaldığımız otelde ne diğer villalarda kalan diğer misafirleri ne de Kadek ve Minnie haricindeki herhangi bir görevliyi gördük. Şu güne kadar kaldığımız oteller içinde kendi alanımızın bu kadar geniş olduğu, bu kadar özel hissettiğimiz bir mekan daha olmamıştı. Kahvaltının ağırlığı ile sessizliğin ve manzaranın keyfine daldık.

Havuzbaşı Kahvaltısı, Villa Shamballa Bali, Bali'de Balayı

Kısa Bir Çevre Gezintisi

Villa Shamballa, Ubud merkezine 3 kilometre mesafedeki  Payogan köyünde, Wos nehrinin yanında yer alıyor. Payogan, yoga için bir yer anlamına geliyormuş. Seyahatlerde kullandığımız rehber kitap Ubud bölgesi için bir yürüyüş parkuru çıkartmış ve otelimizde o parkurun bir ucunda. Biraz yürümek için villamızdan ayrıldık. Önce yokuştan nehir kenarına inip karşı yakaya geçtik ve tekrar tırmandık. Önce tapınaklara sonra da pirinç tarlalarına ulaşmak uzun sürmedi.

Yürürken bizler gibi, ellerinde rehber kitaplar ter içinde yürüyen başkaları da vardı, biz güneşi fazla kuvvetli bulduğumuz için yoldaki birinin taksi teklifini kabul edip Ubud merkeze indik. Bali’de hemen herkes taksi hizmeti veriyor, siz yürürken oturduğu yol  kenarından “taksi taksi” diyorlar. Dilerseniz pazarlığa girişiyorlar. Biz pek pazarlık edemedik 100bine merkeze indik. Fiyat söylerken 3 sıfırı otomatik atıyorlar, bin kelimesi söylenmiyor, 100 demek 100 bin demek.

Pirinç Tarlaları, Bali'de Balayı

Ubud merkezi, çok turisti ağırladığı için çok da mağaza var (starbucks dahil). Bizim ilgimizi ise Ubud market çekmişti. İki kişinin yan yana zor yürüyeceği genişlikte aralarla ayrılmış dükkan tezgahlarında el emeği ürünler ağırlıkta. Bolca ahşap işleme ve resim var, bolca pazarlık yapmak gerekiyor. Eşim 20bine (yaklaşık 5 lira) yeğenine oyuncak aldı, kıyafetleri ise taşımaya değecek kadar ucuz görmedi. Biraz da sokaklarda dolaşıp “taksi” diyen biri ile pazarlığa başladık olmadı başkasıyla, o da olmadı başkası, merkezde seçenek bol. Biriyle 70 bine anlaştık dönüş için. Orta Bali gezisi programınıza dahil etmenizi öneririm.

Günbatımı Bali Masajı

Villa Shamballa’ya döndüğümüzde akşamüstü Bali masajımız için de hazırlıklar başlamıştı. Havuz yanındaki şezlongları masaj masası ilan ettiler, başlık için bir şey monte etmişler üstlerine. Birer örtü örtmüşler üstlerine. Bizlerden iç çamaşırlarımız ile havluya sarınıp gelmemizi istediler. Bir de rahatlatıcı müzik koydular. Bizler uzanınca, üzerlerimizdeki havluları aldılar, yerlerine ince birer örtü serdiler. Ben hayatımda ilk kez kafamı o yuvarlak masaj yastığına yerleştirdim.

Bali masajı nedir diye merak edebilirsiniz, ben etmiştim. Bali masajı tüm vücuda uygulanan, rahatlatıcı, hafif şiddette bir masajmış. Ben yüzü koyun yatarken örtünün üzerinden omuzlarıma hafifçe bastırarak başladı masöz masaja. Nereye masaj yapılacaksa o bölgeyi örtü dışarısına çıkartıyor, usulca yağlayıp masaj yapıp tekrar örtü altına sokuyorlardı.

Bali Masajı, Villa Shamballa Bali, Bali'de Balayı

Masöz eşime bir ara ne şiddette masaj istediğini sormuş, benimki sormadı. Yer yer hiç de okuduğum gibi hafif değildi, hatta omuz ve boynum için benim için hayli ağırdı da. Yaklaşık bir saat süren masajın sonunda bizlere havlularımızı verip banyoya yönlendirdiler. Masaj sırasında küvet doldurulmuş ve üzeri çiçeklerle donatılmış. Küvet, duş falan, yağdan arınıp havuza yöneldik biz. Bira da sipariş ettik, yanında gelen fıstıklar da lezizdi, bayıldık.

Romantik Akşam Yemeği

Kahvaltı ettiğimiz, havuz başındaki masayı ve villayı, Kadek ve Minnie romantik bir akşam yemeği hazırlarken biz de yukarıya çıkıp üstümüzü değiştirdik. Yemek tercihimizi sabahtan sormuşlardı, biz de yerel lezzetlerden tercih etmiştik. Börülce salatası ve et yemeği hazırlamışlar, yanında da bolca buharda pişirilmiş pirinç. Pirinç ekmek niyetine, lezzetsiz ancak etin sosuna bulanınca gayet güzel oluyor. Et ve salatayı son derece beğendik, “black rice puding” ise komik denecek kadar kötüydü, genel olarak Endonezya tatlı konusunda başarılı değil. Endonezya mutfağı ve Endonezya yemekleri yazılarım Endonezya yemek kültürü hakkında çok soruyu yanıtlayabilir.

Akşam Yemeği, Villa Shamballa Bali, Bali'de Balayı

Biraz da fiyatlardan bahsedeyim, bu lüks tesiste fiyatlar son derece uygundu. Bizler tanıtım amaçlı konuktuk, sadece ekstra aldıklarımız için ödeme yaptık. Havuzda içtiğimiz büyük bira 35 bin idi (sanıyorum 600ml),  yemekte tükettiğimiz şarabın şişesi de 200 bin (yaklaşık 50tl). Mesela bu yemeğin yanında canlı müzik olsun isterseniz 200 bine bunu sağlayabiliyorsunuz. Ubud merkezinden pazarlık ve uğraşlarla 70 bine anlaşmıtık, otelimizde fiyat listesinde transfer fiyatının 60 bin olduğunu gördük. 1 saatlik Bali masajı fiyatı ise kişibaşı 200 binmiş.

Bir çok yerde balayı tadından tatiller gerçekleştirdik. Bali’de balayı, villa konsepti ile kesin favorimiz oldu.