1. Home
  4. Mostar Gezisi; Eski Yugoslavya’nın Yollarında 2

Mostar Gezisi; Eski Yugoslavya’nın Yollarında 2

Mostar Köprüsü Önünde, Mostar Gezisi, Eski Yugoslavya Yollarında

Pension Cardak, Mostar Gezisi, Eski Yugoslavya YollarındaMostar’a vardığımızda bizi acayip sevimli bir şehir karşıladı. Hemen Mostar konaklamasını yapacağımız Pension Çardak’a gittik (gecelik 50 avro). Pansiyon sahipleri süper misafirperver ve cana yakın bir çift. Meyve suları eşliğinde bizi odamıza yerleştirdiler ve Mostar’da yapabileceklerimiz hakkında samimi bilgiler verdiler. Uzun yolculuğumuz akabinde açız tabii. Hemen kısa bir tur yapıp, pansiyon sahibi Suzan’ın önerdiği restoranda keyifli bir akşam yemeği yiyoruz. Burada porsiyonlar çok büyük, çok lezzetli ve ülkemize göre çok uygun fiyatlı, Balkan yemekleri yazımızda detayları var. (2 koca tabak yemek+2 bira : 50 TL)

Günün yorgunluğu da olunca, geceyi daha fazla uzatmadan odamıza dönüyoruz, Mostar gezisi ertesi güne. Bu arada pansiyonumuza ismini veren “Çardak”, Türkçe’deki anlamı ile kullanılıyormuş.

Mostar Gezisi

31 Ağustos 2012

Savaş Fotosu Mostar Köprüsü, Mostar Gezisi, Eski Yugoslavya YollarındaGece geç vakit sıkı bir akşam yemeği yediğimiz için, sabah bir fincan kahve sonrası Mostar gezisi için sokaklara atıyoruz kendimizi. Dün gece bizi sevimli bir çehre ile karşılayan şehir, sabah ışıkları ile hüznünü gösteriyor. Geçtiğimiz her sokakta savaştan kalma bir hatıra var maalesef. Merkezdeki birçok bina ve meşhur köprü yenilense de savaş izlerini üzerinde taşıyan yapı sayısı da bir hayli fazla. Şehrin ortasında insanların yaşadığı apartman dairelerin duvarları bile kurşun delikleri ile dolu. Birçok bina bombadan hasar görmüş. Bir savaş fotoğrafçısı tarafından çekilen fotoğraf sergisini gezerken savaşın ne kadar acımasız olduğuna ayrıntılı şahit oluyoruz.

Mostar Köprüsünde, Mostar Gezisi, Eski Yugoslavya Yollarında

Savaş izlerinin dışında Mostar şehri küçük, sevimli ve şirin. Meşhur Mostar köprüsü savaş esnasında bombalanmış ve yıkılmış. Osmanlı zamanında yapılmış bu köprü, birkaç yıl önce Türk bir inşaat firması tarafından eskisine sadık kalınarak, hatta nehre düşen taşları çıkartıp kullanarak tekrardan inşa edilmiş.

Müslüman bir şehir olduğu için camii bol tabii. Şehir merkezindeki bir caminin minaresine çıkmak serbest olunca, başlıyoruz hemen merdivenleri tırmanmaya. Basamaklar acayip dar, dik ve elbette çok sayıda. Çık çık bitmiyor. Yukarda manzara çok keyifli, bütün şehir ayaklarımızın altında. Güzel manzara sonrası bir de inişi var tabii bu basamakların. İndikten sonra bacaklarım et kesse de, değiyor tabii bu tecrübeye. Mostar gezisinin en ilginç anlarından.

Mostar'da Minarenin tepesinde, Mostar Gezisi, Eski Yugoslavya Yollarında

Kahvaltı/öğle yemeği arası bir zamanda süper lezzetli bir Boşnak böreği ile karnımızı duyuruyoruz. Görünüm itibari ile bizdeki böreklere benzese de iç harcından hiç kısmamışlar. Böreklerimizi bitiremeyip, kalanı paket ettiriyoruz.  Ayran siparişim beni bayağı şaşırtıyor. Gelen sodalı ayran. Sanki ayranı yapmışlar, içine de bir şişe soda koymuşlar. Fakat lezzeti pek hoşuma gitmedi.

Mostar gezisi tamamlanıyor, yola koyuluyoruz tekrar, hedef Dubrovnik.