3. Almanya
  4. Frankfurt & Düsseldorf – 2

Frankfurt & Düsseldorf – 2

19.10.2011

Bu sabah Wetringen’den 2 kişi ile Düsseldorf’a A+A kongre ve fuarına katılmak için geldik. Birlikte geldiğim kişiler sadece 1 gün fuara katıldılar ve akşam beni otele bıraktıktan sonra geri döndüler. Çok yoğun bir gün geçirdiğim için akşamı otelde geçirdim. Merkeze yakın Hotel Diana adında bir otelde kalıyorum. Otel 2 yıldızlı olmasına rağmen, fuar dönemi fırsatçılığını kaçırmamışlar. Hak ettikleri fiyatın kat be kat fazlasını verdim maalesef.

20.10.2011

Bu gün fuar yerine kongreye katıldım. Akşamüstü çıkışta şehir merkezine gittim ve nehir kenarında yürüyüş yaptım. Akşam yemeği için pizza yiyip otelime geri döndüm.

Düsseldorf

21.10.2011

Bugün yine fuardayım. Akşamüstü fuar dönüşü ilk önce otele geldim. Topaldığım broşürleri odaya bıraktıktan sonra dışarı çıktım ve trenle Media Harbour tarafına vardım.

Burada ilginç mimarisiyle meşhur işe merkezleri bulunmakta. Hava çok güzeldi ve liman kenarında yürüyüş için keyifli bir yol vardı. Ben de müzik dinleyerek kısa bir yürüyüş yaptım, mekanı soludum ve otelime geri döndüm.

22.10.2011

DüsseldorfBu sabah kahvaltıdan sonra dışarı çıktım. Niyetim K20 ve K21 sanat müzelerine gittikten sonra Königsallee’de dolaşmak ve sonrasında da nehir kenarında gezinmekti. Fakat müthiş yön bulma kabiliyetim ile Ständehausstraße’de bulunan K20 müzesini bir türlü bulamadım. Navigasyonu çalıştırmaya çalıştım ama maalesef bana yardımcı olmadı, etraftaki birkaç kişiye sordum ama hiç kimse yerini bilip bana tarif edemedi. Hava aşırı soğuk olduğu için, (navigasyon için galaxy tab’i tutarken elim resmen dondu), ben de müze sevdasından vazgeçmeye karar verdim ve Königsallee’ye geldim.
Düsseldorf Almanya’nın moda şehri olarak geçiyor. Rüküş sayılabilecek Alman halkı bu şehirde, özellikle de bu caddede acayip şıktı. Zaten dünyaca ünlü, bir sürü moda devinin büyük mağazaları (Prada, vb.) bu cadde üzerinde bulunmakta. Dolaşıp yorulduktan sonra bir kahve ve turta molası verdim. Bu arada acayip bir bel ağrım olduğu için dolaşırken sık sık mola vermek zorunda kaldım.

Königsallee turundan sonra nehir kenarına vardım. Burası acayip keyifli. Nehir kenarında sıra sıra bir sürü cafe ve restaurant bulunmakta. Bir kısım halk buralarda bira içerken, bir kısmı da nehir kenarında yürüyüş yapmakta. Ben de ısıtıcısı olan bir kafeye oturdum ve pizza ve buraya özgü kahverengi biradan sipariş verdim. Keyif keyif yiyip içtikten sonra otelime geri döndüm.

Düsseldorf

23.10.2011

Bugün öğleden sonra 15.10 uçağı ile direk uçuş ile İzmir’e geri döndüm.