3. Sri Lanka
  4. Kolombo
  5. Sri Lanka Gezisi; Güney Hindistan – Maldivler – Sri Lanka Gemi Turu Gezi Notları 4

Tekrardan, bir tam günü tamamen seyir halinde geçirdikten sonra Costa neoClassica ile Güney Hindistan – Maldivler – Sri Lanka gemi turunun Sri Lanka durağı olan Colombo limanına ulaştık. Maldivler turu etkisinden kurtulmak için de iyi oldu bu bir gün.

Sri Lanka Gezisi

14.02.2017 Salı – Colombo, Sri Lanka

Sabah saat 07:00’de Colombo limanına yanaştık. Colombo Sri Lanka’nın (eski adı Seylon) başkenti. Bu ismi Christof Colomb’a ithafen almış. Gemiden inince bizleri yerel kıyafetler ve müziklerle dans eden bir grup karşıladı. Yine pazarlıklar sonrasında taksilere dağıldık ve dolaşmaya başladık. Önce Gangaramaya tapınağını ziyaret ettik. Araçlara dönerken otoparkta bir fil ile karşılaşıp resim çektirdik. Sonra Independence Memorial Hall’a geldik. 4 Şubat 1948’de kazanılan bağımsızlık anısına yapılmış, yan tarafında da ilk başkanın heykeli var. Arkasındaki park da çok güzel. Yapının özellikle sütunları ve tavan süslemeleri çok güzeldi.

Independence Memorial Hall, Colombo, Sri Lanka

Takiben bir tapınak daha gördükten sonra deniz kenarına geldik. Burada güzel bir yürüyüş yolu ve tek tip satış büfeleri var. Büfelerden birinde satılan yengeçler, karidesler ve diğer deniz mahsulü atıştırmalıklar çok ilgimizi çekti. Sahilde dolaşanların dışında çok değişik uçurtmalar uçuran bir grup da vardı. En sonunda usul olduğu üzere yine bir hediyelik eşya dükkanına götürüldük. Burada gördüğümüz tamamı ahşap şezlong (hiç bez kullanılmamış) çok ilgimizi çekti. Sri Lanka çayları ile meşhur olmasına rağmen çay bahçelerini ziyaret etmeyi pek düşünmedik.

Gezi sonrası gemiye döndük ve gemimiz saat 17:00’de hareket etti. Bu gece sevgililer günü olması nedeniyle akşam yemeğinde ıstakoz ısmarladık (fiyatı 15,- Avro) ve birkaç gün önce gemide yaşadığımız su kesintisi sonucu idarenin özür mahiyetinde kamaralarımıza göndermiş olduğu şampanyaları da yemekte açarak günün kutlamasını yaptık. Cruise turumuzun son iki durağı için yeniden Hindistan’a dönüyorduk, Goa ve Mumbai için.