3. İsveç
  4. Stockholm Turu; Baltık Başkentleri Gezisi Notları 7

Stockholm Turu; Baltık Başkentleri Gezisi Notları 7

02.06.2015 Salı– Nynashamn – Stockholm Turu (İsveç)

Öresund Köprüsü, Stockholm Turu, Baltık Başkentleri GezisiGemimiz sabah saat 07:00’de Nynashamn limanında demir attı. Burası başkent Stockholm’a yaklaşık 100 km mesafede küçük bir liman kasabası. Buraya gelirken akşam gemimiz İsveç ile Danimarka’yı bağlayan upuzun köprünün (Öresund Köprüsü) altından geçti.

Limana girerken de birçok adanın yanından geçtik, ayrıca yine denizdeki rüzgar santrallarını da gözlemledik. Liman çok küçük olduğundan gemimiz rıhtıma yanaşamadı, filikalarla karaya çıktık. Burada aldığımız ekstra Stockholm turu ile otobüse binip Stokholm’e geçtik. Kuzeyin Venedik’i olarak anılan bu şehir 14 ada üzerinde kurulu ve doğal olarak bunları birbirine bağlayan birçok köprü mevcut. Önce, yüksekçe bir yerdeki manzara terasından şehri panoramik olarak seyredip fotoğrafladık. Sonra Vasa Müzesine geldik.

Vasa Müzesi, Stockholm Turu

Vasa Müzesi, Stockholm Turu, Baltık Başkentleri Gezisi

Kapıda içeriye girmek için bekleyen uzun bir ziyaretçi kuyruğu vardı. Neyse ki bizim gruba önceden bilet alındığı için beklemeden içeriye girebildik. Vasa müzesi, 1628 yılında suya indirilen ve daha limandan çıkamadan batan Vasa isimli geminin sergilendiği bir müze. Batık 1961 yılında çıkartılmış ve oldukça iyi durumda. Anlatılana göre, düşmanlara gözdağı verebilmek için geminin, o günkü koşullara göre, çok büyük ve çok toplu olması amaçlanmış ve kralın ısrarı sonucu, mühendislerin karşı çıkmasına rağmen, gemiye üst üste 2 sıra halinde toplam 48 adet top yerleştirilmiş. Suya indirildiğinde, törene katılanlara selamlama atışı yapar yapmaz, geminin dengesi bozulmuş ve orada batmış. Geminin ahşap işçilikleri de çok etkileyici. Müzede ayrıca gemi ile birlikte batan personelden iki kişinin etlendirilmiş büstleri de sergileniyor.

Müze sonrası Kraliyet Sarayına gittik. Deniz kenarında, çıplak tuğla yapılı bu bina, rıhtımı, iç bahçesi çok etkileyici.

Gamla Stan, Stockholm Turu, Baltık Başkentleri Gezisi

Daha sonra Gamla Stan olarak anılan eski şehre geldik ve buraları yürüyerek dolaştık. Burada Nobel müzesi, Kraliyet Opera binası ve karşı kıyıda Nobel törenleri için gelenlerin konakladığı tarihi Grand Hotel var.

Akşamüzeri Nynashamn’a geldiğimizde, gemiye gidiş için filika bekleyen upuzun bir kuyrukla karşılaştık. Yaklaşık yarım saatlik bekleyiş sonrası sıra bize geldi ve gemiye dönebildik.

Gemi saat 18:00’de hareket etti. Üst güverteye çıkıp açık denize çıkarken yanından geçtiğimiz onlarca adayı seyrettik.