3. Almanya
  4. Berlin Turu; Baltık Başkentleri Gezisi Notları 3

Berlin Turu; Baltık Başkentleri Gezisi Notları 3

Berlin Duvarı, Berlin Turu, Baltık Başkentleri Gezisi27.05.2015 Çarşamba – Warnemünde-Berlin Turu (Almanya)

Gemimiz sabah saat 07:00’de Warnemünde limanına yanaştı. Bugün için almış olduğumuz ekstra Berlin turu çerçevesinde hemen gemiyi terk edip otobüse bindik ve Berlin’e doğru yola çıktık. Almanya’da yaşayan Türk bayan rehberimizin açıklamalarını dinleyerek yaklaşık 200 km’lik yolu kat ettik. Önce otobüsle bir şehir turu yapıp, arada fotoğraf molaları vererek, önemli noktaları gördük. Berlin duvarının muhafaza edilen 300 metrelik bir bölümünü gezdik, doğu ile batı arasındaki meşhur geçiş kapısı Check Point Charlie’yi gördük.

Bu arada destekler üzerinde yaklaşık 2 m yüksekte dolaşan kalın borular dikkatimizi çekti. Bu boruların, yeni yapılan inşaatların temel kazısı sırasında çıkan suları tahliye için geçici olarak kurulup inşaat bitince söküldüğü rehberimiz tarafından açıklandı. Sonrasında Müze Adası diye adlandırılan ve yan yana 5 müze ve bir katedralin (Berlin Dom) bulunduğu mekana geldik. Buraya gelişin ana sebebi Bergama müzesini ziyaret etmek idi. Ancak içeriye girdiğimizde, müzenin Bergama bölümünün, tadilat nedeniyle ziyarete kapalı olduğunu öğrenmek çok kötü bir sürpriz oldu. Açık olan bölümlerde, Milet’ten götürülmüş olan sunağı, mozaikleri, Konya’dan götürülmüş olan mihrabı, Babil’den götürülmüş olan heykelleri izledik.

Brandenburg Kapısı, Berlin Turu, Baltık Başkentleri Gezisi

Müze çıkışı kanal kenarından geçerken orada bir vatandaşımızın yapmış olduğu ve yasallık kazanmış olan 2 katlı gecekonduyu görüntüledik. Daha sonra Brandenburg kapısında mola vererek meydanı dolaştık ve bolca fotoğraf çektik.

Zafer kolonunu da gördükten sonra dönüş yoluna geçtik ve akşam saatlerinde gemimize ulaştık. Gemimiz saat 21:00 civarında limandan ayrıldı. Berlin’in nüfusu 3,5 milyon civarında imiş.