3. İtalya
  5. Dide’nin Gezi Vapuru – İtalya

Dide’nin Gezi Vapuru – İtalya

25/05/2014 – İTALYA- VENEDİK

Bu erken kalkmalardan nefret ediyorum. Bugün hayatımın en kötü günü! Bu saatte kalkılır mı!? Yine hızlı hızlı kahvaltımızı ettikten sonra pasaportlarımızı alıp şehri gezmek üzere gemiden ayrıldık.

Venedik'e girerken

Venedik'e giderken

Venedik kanalları

Gemiden inip deniz otobüsüne bindik. Bu şehirde yol yok. Her yer sular altında. İnsanlar evlerine su taksileri, su otobüsleri, tekneler ve gondollarla gidiyor. St. Marcus Meydanı’nda deniz otobüsümüzden indik ve yürümeye başladık. Hava yine çok hem de çok sıcak. Anneannem ve ben üzerimizdeki tshirtleri çıkarttık. Hemen sonra bir adam gelip tshirtlerimizi giymemiz gerektiğini söyledi. Ama hava çok sıcaktı. Offf!! Bir de kalabalık. İnsanlar akın akın yollarda yürüyorlar. Annemler ben çok rahatsız olmayayım diye ara ve gölge sokaklardan yürüttüler beni. Ne kadar çok cam eşya ve mask yapan dükkan var. Hiç ayrılmak istemedim oradan. Yine yürüdük biraz ama ben artık gondola binmek istiyordum. Sahile çıkıp gondola bindik. Gondolun en güzel koltuğunda ben oturdum. Yaklaşık olarak 45 dakika boyunca gondol bizi ara yollarda dolaştırdı. Gondolumuzu kullanan abi bize biraz da çevre ile ilgili bilgiler verdi. Meğerse o gördüğüm cam eşyaları yapan bir fabrika varmış Venedik’te.

Gondol keyfi

Venedik'te Gondol keyfi

Turun sonunda annem abiye nerede güzel pizza yiyebileceğimizi sordu. Abinin bize tarif ettiği yere gittik. Pizzalarımızı yedik. Ama bence bizim evimizdeki Pizza Venedik’in pizzası buradakinden çok daha güzel.

İtalya'da pizza keyfi

Annem İtalya’nın bir de dondurmasının çok güzel olduğunu söylemişti. Yemekten sonra deniz otobüsümüze binmek üzere San Marcus meydanında biraz daha dolaştık ve oradan bir yerlerden dondurma alıp yine otobüsümüze bindik.

San Marcus meydanı

Prenses San Marcus meydanında

Bu deniz otobüsleri ve trafik gerçekten çok komik 🙂 Bugün hayatımın en güzel günü! Otobüste 4-5 tane Koreli kız vardı. Kocaman topuklu ayakkabılar ve bir yığın makyajla dolaşıyorlardı. İnsan neden çok yürüyeceği bir yere böyle kıyafetle gelsin ki?

Deniz otobüsünde

Dedem beni bu gemide gezdirdi

Gemiye gelince yine annemle beraber havuz başına gittik. Venedik sokaklarında dolaşırken annemle aldığımız bir oyuncağı da aldım ve oradaki kulüp arkadaşlarımla oynamaya başladım. Artık birbirimizle iletişim kurabiliyoruz. Ben onları, onlar da beni anlıyorlar! Tanrım bugün hayatımın en güzel günü!!

Oyuncağımın patlaması ile beraber, oyunumuz sona erdi. Zaten benim de uykum geldi. Kamaramıza girip uyuduk yemek saatine kadar. Limandan çıkarken geminin nasıl çıktığını anlattı dedem yemekte. Kıvrıla kıvrıla, gezdiğimiz yerlerin önünden geçerek güzel bir manzara ile çıkmışız. Ama ben maalesef uyuyordum.

Yemekten sonra annemle 9. Kattaki salona gidip öğretmenime söz verdiğim gibi derslerimi yaptım.

Dersler aksatılmayacak

Hem gezip hem de ders yapıyorum. Manzaraya karşı, çayımı içerek.  Bugün hayatımın en mutlu günü! Sonrasında gece programı için tiyatro salonuna gittik. Programı izledikten sonra yine kamaramıza gidip uyuduk. Sabah yeni bir ülke bizi bekliyor. Dinlenmemiz lazım.

26/05/2014 –  İTALYA-BARİ

Sabah 8 sularında uyandık ve kahvaltıya gittik. Hava biraz serin ve yağmurlu olduğu için kimse geminin açık bölümlerinde oturmak istemiyordu. O yüzden içeriler çok kalabalıktı. Kahvaltımızı ettikten sonra biraz dışarıları seyrettik. Gezi vapurumuz bu sefer hafif yağmurlu ve serin bir yere doğru gidiyordu. Annem bana yine biraz ders çalıştırdı.

Bari’ye öğlen saatlerinde vardık. Yine gemideki turlardan birini alıp şehir merkezine otobüsle gittik. Otobüsten indiğimizde ellerinde pankartlarla bekleyen insanlar vardı. Annem bana onların tur satmak istediklerini söyledi. Tren şeklinde bir tur aldık o adamlardan.

Dedemle Bari planı yaparken

Tekerlekli trenimize binip biraz sahil şeridinde dolaştıktan sonra St. Nicolas’ın evine gittik. St. Nicolas meğerse noel babaymış. Yani Santa Klaus. Orada yaşamış bir süre ve sonra yaşadığı yeri klise haline getirmişler. Bitmek bilmeyen dileklerim için içeride bir yığın mum yaktım.

Noel baba kilisesinde hediye dilerken

Bari'de kilisenin tavanı

St. Nicolas’ın evine

Sonra grubumuzla beraber eski şehirin sokaklarında yürümeye başladık. Başka kliselere girdik. Annem rehberimize, “yerler neden taş” diye sordu. Rehberimiz de “atların, öküzlerin rahat yürümesi için” şeklinde cevap verdi. Ama hayvanlar taşlarda rahat yürüyemezler ki . Onlar toprakta rahat yürürler. Neden öyle dedi ki abla?

Bari'de kiliseleri gezerken

İnanmadık zaten biz de kendisine. Sokaklarda yürürken evleri gördük. Çok değişikti. Kocaman kapıları direkt evlerin salonlarına açılıyordu.

Bari evleri

Bari sokaklarında

Bizim evlerimiz daha güzel. Sonra rehberimiz dedi ki “isterseniz buradan makarna alabilirsiniz. Buradaki insanların böyle para kazandığını söyledi rehberimiz. Sokaklarda habire yürüdük. Ben çok yoruldum. En sonuna tekerlekli trenimiz geldi ve bizi aldığı yere götürdü. Otobüsümüze binip gemimize döndük.

Akşam yemeğini annemle beraber 9. Kattaki pizza & salata barında yedik ve arkasından yine, öğretmenime söz verdiğim gibi derslerimi çalıştım.

yine ders çalışırken

Saat 21:30 da her gece olduğu gibi gemimizdeki tiyatroya gidip gösteriyi izledik ve cuppa yatak 🙂

1. Merhaba,

İtalya benim için çok ama çok ayrı bir yere sahip olan bir ülke. Üç defa gittim ve her defasında da yeniden aşık oldum bu ülkeye. Hiç bıkmadan sıkılmadan gideceğim bir ülke. İlk kez 2008 yılında gittim ve benim için tam anlamıyla “İtalyan Rüyası” o zaman başladı. Doğasına, tarihine, insanlarına, diline ve yemeklerine hayran kaldım. Her şehri ayrı güzel, insanı şaşırtacak sürprizlerle dolu. Gölleri, dağları, ovaları insanı ayrı bir yolculuğa çıkartıyor adeta. İlk İtalya seyahatimi ZNF Turizm ile yaptım, konusunda uzman ve deneyimli bir acenta olduğu için hiçbir sorun yaşamadım bu yüzden diğer iki seferimi de onlarla yapmayı tercih ettim. Tavsiye ederim.

1. Yeğenimizi gönderdik İtalya’ya ama biz daha gidemedik. Genelde daha yorucu yerleri görelim, yaş ilerleyince Avrupa’yı gezmek zaten kolay diye düşünüyoruz. Özellikle Avrupa kentlerinde tur firmasının geziye maliyeti artırmak dışında katkı sağlayacağını düşünmüyoruz ve deneyimliyoruz. Elbette araştırma yapma zahmetinden kurtarıyor turlar insanı ama seyahatin amacı gidilen bölgeyi, oranın kültürünü tanımak ve bu araştırmalar da tam olarak bunu sağlıyor.

2. İtalyaya İş seyahatim için üç ay kaldım. Hemen Hemen her yerini gezen biri olarak bu yer inanılmaz diyebilirim.