3. Danimarka
  4. Kopenhag Şehir Turu; Baltık Başkentleri Gezisi Notları 8

Kopenhag Şehir Turu; Baltık Başkentleri Gezisi Notları 8

03.06.2015 Çarşamba

Bugün bütün gün gemimiz yol aldı, kendimizi gemide oyaladık. Bir sonraki gün gemiyi terk edecek olduğumuzdan bavullarımızı topladık ve gece yatarken odamızın dışına koyduk. Ekstralarımızla ilgili hesap kontrol işlerini tamamladık.

İsveç Rüzgar Gülleri, Kopenhag Şehir Turu, Baltık Başkentleri Gezisi04.06.2015 Perşembe– Kopenhag Şehir Turu (Danimarka)-İstanbul-İzmir

Gemimiz sabah saat 05:00’te Kopenhag limanına yanaştı. Kahvaltımızı yapıp güverteden denizdeki rüzgar santrallarını ve İsveç’e uzanan köprüyü fotoğraflayıp, odaları boşalttıktan sonra saat 09:00’da belirlenen yerde buluştuk ve gemiden iniş sıramızın gelmesini bekledik.

Kısa süre sonra sıramız geldi ve gemiyi terk ettik. Bavullarımız rıhtımda bizleri bekliyordu; alıp tur otobüsüne yerleştik ve öğleden sonraki uçak saatimize kadar sürecek olan Kopenhag şehir turumuza başladık. Önce Edvard Eriksen tarafından 1913 yılında yapılmış ve denizdeki bir kaya üzerine yerleştirilmiş The Little Mermaid heykelinin olduğu yere gelip, Kopenhag’ın simgesi haline gelmiş olan bu heykeli fotoğrafladık.

The Little Mermaid heykeli, Kopenhag Şehir Turu, Baltık Başkentleri Gezisi

Bu arada, heykelin yanında müzik yapan bir grubun çalmakta olduğu Balalayka’ya benzeyen ancak ondan çok büyük olan çalgı dikkatimizi çekti.

Kopenhag Kanal Turu, Kopenhag Şehir Turu, Baltık Başkentleri GezisiKopenhag şehir turuna devamla Parlamento binası, Kraliyet sarayı, eski Balık hali gibi yapıları gördükten sonra Nyhavn rıhtımına gelip bir tekneye bindik ve kanal turu yaptık. Mevsim nedeniyle su seviyesi çok yüksek olduğundan köprülerin altından teğet geçtik.

Opera binasını gibi modern binaların yanı sıra esas olarak tarihi binaları gördük. Kanal boyundaki binalar Amsterdam’ı andırıyordu. Yaklaşık 45 dakika süren tekne gezisinden sonra Nyhavn rıhtımında yürüdük. Burası kafeler ve restoranlarla dolu çok canlı bir yer.

Daha sonra şehir merkezinde gezindik. Meydanlarda atraksiyon yapan bisikletliler ve komik kılıklı insanlar çok eğlendiriciydi.

Vakit darlığı nedeniyle Tivoli eğlence parkını sadece dışarıdan görüp havalimanına geldik. Kopenhag şehir turu bitti. İşlemlerimizi yaptırdıktan sonra saat 18:05’de İstanbul’a hareket ettik. Saat 22:15’de İstanbul’a varış sonrası iç hatlara geçtik ve saat 01:30’daki uçuş ile İzmir’e ulaşıp Baltık başkentleri gezisini sonlandırmış olduk.