3. Malezya

Yeniden Uzakdoğu 3 – Kuala Lumpur’da Alışveriş ve Putrajaya Gezisi Notları

18/2/2013

Malezya Gezisi Hakkında

Malezya Mimarisi, Malezya Gezisi NotlarıBuralarda hergün mutlaka yağmur yağıyor ve bu kafanıza kovayla su dökülmesi şiddetinde olabiliyor. Güneş açtığında ise ciddi bir yakıcılığı oluyor. Bizim şemsiyelere göre çok daha iri ve güneşe karşı da kullanıma yönelik olarak dış yüzeyi ışığı yansıtıcı şekilde parlak şemsiyelerden edindik çift başı birer adet. Şiddetle tavsiye ederiz, çok faydasını gördük. Güneş açtığı saatlerde bir faydaları da klima sularından korumak oluyor. Son derece nemli ve sıcak bölgeler, doğal olarak heryerde klima kullanılıyor ve bu klimalar havayı kurutabilmek için bol miktarda su çıkartıyor. Bu su akışını hortumla bir kenara alma fikri kimsenin aklına gelmediği için bina yakınlarındaki suni yağmurlara karşı da bu şemsiyeler faydalı oluyor.

Malezya'da, Malezya Gezisi NotlarıMalezya, Türkiye ile birlikte Avrupa’nın örnek olarak ön plana çıkarttığı müslüman ülkelerden. Demokrasi anlayışı diğer müslüman ülkelere göre daha ileri. Fakat çok Amerikan yapısında bir durum dikkat çekiyor; evsizler. Türkiye’de evsiz insanların pek olmamasını İslam kültürüne, aile geleneğine bağlardım. Halbuki Malezya’da sokaklar evsiz kaynıyor. İlk gördüğümüzde tedirgin olmuştuk çünkü sokak boyunca yatakhane oluşturmuşlar, yan yana dizilmişlerdi. Ama kısa sürede zararsız oldukları hissediliyor zaten o hisse erişmezseniz gece sokaklarda yürümeniz pek mümkün olmaz. Sokakta yatanlarla diyaloğumuz olmadı, her kimle konuşmaya kalksak İngilizce biliyordu. Bir haftalık bu Malezya gezimiz boyunca İngilizce konuşamayan kimseye rastlamadık.

Malezya’da Ne Alınır?

Malezya Doğası, Malezya Gezisi NotlarıOdamızda kahvaltımızı ettikten sonra bavulları otelde bırakıp alışverişe çıktık. Türkiye’den daha pahalı ülke yeryüzünde zaten pek yok ya, Malezya elektronik konusunda da ucuz ülkeler listesinde. Malezya’da alışveriş diyince akla ilk elektronik geliyor. Low Yan Plaza güvenilirliği ile övüldüğü için oranın yolunu tuttuk, zaten otelden yürüme mesafesi. Bavullarımızdan biri de kilometresinin doldurmuştu, hem bavul aldık hem de gerek sipariş edilen gerek bizlere gereken elektronik cihazları toparladık. Buralarda alışveriş yapmak için sabırlı olunması gerekli çünkü kıran kıran pazarlık etmelisiniz. Ederinin 100 para olduğunu bilseniz ve bunu satıcıya söyleseniz de o fiyatı 1000’den açacak ve 50şer 100er fiyatı düşecek, sabırlı olmalısınız. Biz bir hata yaptık. Kuala Lumpur’dan Langkawi’ye oradan da Singapur’a geçtik. Ülke çıkışında aldığınız ürünlerin KDV’sini geri alabiliyorsunuz fakat Langkawi farklı ülke ve Langkawi vergisiz olduğu için çıkışında vergi iade ofisi gibi biryer yok. Kurtaramadık vergi indirimlerini.

Alışverişi tamamlayıp alışveriş merkezinden çıkarken bir Outback gördük. Menşei Avustralya olan zincire özellikle Amerika seyahatlerimde giderdim. Görür görmez babamla benim gözlerimiz büyüdü ve seyahatimizin en pahalı öğününü o öğlen yedik afiyetle.

Malezya’da Doğa

Palmiye Ormanları, Malezya Gezisi Notları

Putrajaya, Malezya Gezisi Notları

Otelimize dönüp bavullarımızı, alıp baştan anlaştığımız taksiye doluştuk. Bilemiyorum bu din ile mi ilgili ama Malezya yönetimi de rant işini seviyor ve yeni bir başkent yapmaya karar vermişler. Putrajaya, yeni başkent, Kuala Lumpur’a yaklaşık 1 saat mesafede. Çevresi palmiye ormanları ile kaplı bir otobanla gidiliyor. Palmiye ormanlarını ilk Küba’da görmüş ve hayran kalmıştık, yine gözümüzü alamadık (bakınız).

Putrajaya Gezisi Notları

Gelelim Putrajaya gezisi notlarımıza. İnsan yapımı bir göl çevresine yeni başkenti oturtmuşlar, bütün yönetim binalarını buraya taşımışlar. Arap, uzakdoğu ve batı mimarisi karışmış. Göl kenarına devasa modern bir cami de yapmışlar elbette. İçeriye girişte bayanlara soluk pembe renkte kapşunlu bir pardesü veriyorlar. Benim gibi şortlu erkeklere de parlak pembe renkte olanından. Çok pratik bir çözüm aslında, bizde de uygulanmasını öneririm.

Putrajaya Camii, Malezya Gezisi Notları

Putrajaya Camii Ziyareti, Malezya Gezisi Notları

Putrajaya Pembe Cami, Malezya Gezisi Notları

Putrajaya peygamber soyağacı, Malezya Gezisi NotlarıDaha önce görmediğimiz bizi şaşırtan şeylerden biri de dağıtılan “tek tanrı, çok peygamber” broşürleri idi. “One god, one humanity, one religion, many prophets” (tek tanrı, tek insanlık, tek din, bir çok peygamber) başlıklı broşürde Adem ve Havva’dan başlayan bir soyağacı sunuluyordu. Nuh peygamberden Hz. Muhabbed’e Kur’an’da adı geçen 25 peygambere yer verilmişti. Allah’ın 125 peygamber ve mesajcı gönderdiği, bunların tümünün Müslüman olduğu yazıyordu.

Taksiyle modern başkentin yemyeşil, tertemiz, tüm aydınlatmaları modern çizgili ve güneş enerjili sokaklarında dolaşıp devlet büyüklerinin konaklarına göz atarken yağmur başladı gene kovayla. Aşırı sıcaktan dolayı pek yürümek de mümkün değildi zaten, yağmur neticesinde biz de havalimanına doğru yolumuza devam ettik (Kuala Lumpur havalimanı taksi ücreti toplam 250RM).

Putrajaya yapay göl, Malezya Gezisi Notları

Putrajaya Yönetim Binası, Malezya Gezisi Notları

Kuala Lumpur düşük maliyetli taşıyıcı terminali adındaki havalimanı (benim hoşuma giden adı en azından bu, LCCT) şehre neredeyse 2 saat uzakta. Air asia biletlerinde, bavuldan kontuarda check-in işlemine kadar herşey ücretli. Bu nedenle ucuz. Biz de ucuza uçmanın keyfini uçakta kendimize ısmarladığımız kahvelerle çıkarttık. Kendimizi bolca şımartmak üzere turist cenneti, vergisiz Langkawi’ye geçtik. Biz Kuala Lumpur’dan Putrajaya’yı gezerek havalimanı ulaşımımızı kendimiz ayarladık, siz Malezya’yı turla gezmek isterseniz Malezya Tur firmasını öneririz.